Na een aantal km valt de motor compleet uit van mijn LANCIA KAPPA 2.4JTD. Het display laat de volgende melding zien "ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE". Motor start dan weer als de motor echt helemaal koud is. Na een aantal uren -ECHT KOUD. Hierna start en rijdt hij weer even als een zonnetje. Soms doet de motor het heel af en toe als de motor een half uurtje uit is- NIET ECHT KOUD, alleen start en rijdt hij dan niet meer dan een 1/2 km. Het heeft duidelijk met de TEMPERATUUR te maken.
* Sensor geeft verkeerde info naar Engine control system?
* Engine control system unit is kapot?
* Ander onderdeel is kapot?
HELP - wat kan het zijn? Wie heeft ervaring met dit soort problemen?
Groet Harry
Engine control system Failure - Lancia Kappa 2.4jtd 1998
Re: Engine control system Failure - Lancia Kappa 2.4jtd 1998
meestal oorzaak lambda sonde kat welke kapot is
gr luc
gr luc
ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem maar rijd met een 2.4 benzine auto. (zelfde melding, aanvankelijk afgewissled met iets van 'electrical connectivity').
Vorige week super 98 ipv 95 getanked en ik dacht eerst dat het daar aan lag. (verbrandingstemperatuur ligt hoger bij 98 ?) - ben 'm nu telkens met 95 wat aan het bijtanken en ga eerst zien of dat het probleem oplost.
zijn bovengenoemde reparaties (lambda sonde / bdp sensor) prijzig ?
Vorige week super 98 ipv 95 getanked en ik dacht eerst dat het daar aan lag. (verbrandingstemperatuur ligt hoger bij 98 ?) - ben 'm nu telkens met 95 wat aan het bijtanken en ga eerst zien of dat het probleem oplost.
zijn bovengenoemde reparaties (lambda sonde / bdp sensor) prijzig ?
Onderdelen zijn niet echt duur, heb chassis nummer nodig om dit uit te zoeken voor je
Gr,
Joop
Gr,
Joop
Hey joop,
Ik heb een defect gaspedaalsensor (van bosch) en die knakkers werken niet met chassisnummer. Probleem is dus dat men pas weet wat erin moet zodra de boel open ligt (om het boschnummer te kunnen lezen). Als men dan pas gaat bestellen dan is de sensor 1 a 2 dagen later binnen en na een dikke halve dag later ingebouwd. Al met al gaat er dus 2 - 4 dagen overheen.
Weet jij een methode om het boschnummer op voorhand te achterhalen?.
Ik heb een defect gaspedaalsensor (van bosch) en die knakkers werken niet met chassisnummer. Probleem is dus dat men pas weet wat erin moet zodra de boel open ligt (om het boschnummer te kunnen lezen). Als men dan pas gaat bestellen dan is de sensor 1 a 2 dagen later binnen en na een dikke halve dag later ingebouwd. Al met al gaat er dus 2 - 4 dagen overheen.
Weet jij een methode om het boschnummer op voorhand te achterhalen?.