Motor af, alarmlichten aan.
Motor af, alarmlichten aan.
Beste mede-Kappaliefhebbers, Sinds dit weekend ben ik weer eigenaar van een prachtige Kappa. Het is niet mijn eerste, 6 jaar geleden heb ik er ook al een gehad. Nu valt me aan deze auto het volgende op: Wanneer ik na een rit de motor afzet gaan af en toe de alarmlichten aan. Ze zijn niet meer uit te krijgen. Na herhaaldelijk contact aan en weer uit te zetten gingen ze uiteindelijk uit. Vanmorgen gingen de alarmlichten na afzetten van de motor 1 keer knipperen. Weet iemand wat dit is, of moet ik er gewoon mee leren leven (de bekende, beruchte, electronische nukken van een Kappa)?
Re: Motor af, alarmlichten aan.
Zit er wellicht een alarminstallatie in? Het kan zijn dat er nog een "restje" van een alarm in zit. Mijn Kappa doet exact hetzelfde maar dat is te verhelpen door de afstandsbediening van het alarm even in te drukken. Sirenes heeft mijne niet (meer), dus beperkt de installatie zich tot de lichten.
Jur
Jur
Ik heb geen sporen van een alarmsysteem gevonden, in ieder geval niet een origineel Lancia alarm. Ik ben er inmiddels ook achter dat het alleen gebeurt wanneer ik de motor afzet met de lampen nog aan. Wanneer ik de lampen eerst uit doe dan is er, lijkt het vooralsnog, niets aan de hand.
lijkt mss op een massa storingen of een zwakke zekering
gr luc
gr luc
Het was inderdaad een zwakke zekering. Zekering SERVICE 17 vervangen en alles werkt weer perfect.