onregelmatig loop en overslaan WIE HELPT ??????

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Kees

Re: onregelmatig loop en overslaan WIE HELPT ??????

Unread post by Kees »

Controleer je bougiekabels eens. Het lijkt erop dat ze overslaan en/of slecht contact maken. Haal anders de bougiekabels eens een voor een los, dit om na te gaan of een bepaalde cilinder/kabel de oorzaak is.
Rudy

Unread post by Rudy »

He,he iemand die het snapt, bougiekabels zijn meestal de oorzaak.
dj

Unread post by dj »

een kappa heeft geen bougiekabels.....
willem

Unread post by willem »

H eindelijk iemand die echt weet dat een kappa modules heeft met een geintegreerde bobine

Maar zonder grappen ik ben nu bezig met het volgende heb het hele spruitstuk eraf gehaald, pakking en rubber kelken vervangen

Kelken liggen nog niet helemaal vast maar de eerste testen zijn hoopgevend

Ik heb nl wat ontdekt en het bracht me op een idee De toerenteller is niet geheel afhankelijk van de bpd sensor maar ook van die zwarte draad\massa aan het spruitstuk

Haal je die los gaat de toerenteller duidelijk een wat zenuwachtig gedrag vertonen

Nu had ik dus stotteringen en zenuwachtig gedrag toerenteller bij hoge toeren, nu heb ik ontdekt dat er dus een massa kabeltje is tussen voorste deel spruitstuk en achterste deel maar die is heel dun uitgevoerd

Ik heb deze massakabel nu vervangen door full copper vertint met een breedte van 1.5 cm in plaats van de 2 mm van lancia

Ik houd u allen op de hoogte van de vorderingen
willem

Unread post by willem »

Is lpi vialle maar latere versie, gemodificeerd zonder filter op tank weet welk (probleem) stuk je bedoeld
Zolder

Unread post by Zolder »

De mijne is uit '99 gas installatie uit '01 dus recent.
Mijn filter zit om de haverklap dicht met een soort korrel achtige rommel.
Dit filter is nodig anders gaan mijn injectors eraan.
Het schoon maken is zo gebeurt,los maken en open maken schoon
blazen.(van binnen naar buiten)Daarna geen melding meer en geen gestotter.
Nog even dit :alle Vialle lpi hebben dat filter.Groet Zolder
willem

Unread post by willem »

Moet je alle gas weglaten lopen ???
paul

Unread post by paul »

Ik ben toch wel benieuwd wat het is.

Mijn kappa is in het stationair onrustig. Verder loopt tie goed.
willem

Unread post by willem »

Enfin voor het complete verhaal verwijs ik even kortheidshlave naar het voorgaande dus luchtmassameter en lamda reeds vervangen en de bougies

Eindoplossing:

1 Inlaatpakking en rubber kelken vervangen (inlaatpakking tegenwoordig gemodificeerd)

2 Aan het inlaatspruitstuk zit tussen voorste en achterste deel een rubber massa strip vervangen en zwaardere uitvoering

3 Vialle gas installie heeft ter hoogte van de relais een systeem toegepast waarbij bepaalde draden samengevoegd worden, fabrieksmatig is dat niet door gesoldeerd (betreft dus NIET de stekkers die ik overigens ook doorgesoldeerd heb) en erg moeilijk te vinden want dat zit meestal afgetaped

4 In feite gaat de auto in noodloop door overslaan met gas doordat aansturing onvoldoende wordt door een soort draadbreuk (die samenvoegingen) en slechte massa

Conclussie een van de moeilijkst vinden te problemen omdat het niet constant is en je afhankelijk bent van wanneer en waardoor die in de noodloop komt
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”