Hallo,
Weet er iemand welk onderdeel er in de voorophanging er debet aan het volgende euvel is?:
- Bij het rijden over een ongelijk wegdek "rommelt" het wat bij de voorwielen
- Bij hard optrekken trilt de wagen, bij gas los is dit over.
Voor wie hetzelfde heeft meegemaakt of het antwoord weet hoor ik het graag. Ik word er gek van.
Klapperende voorkant
Re: Klapperende voorkant
kan liggen aan versleten schokbrekers, kan aan de rubberliggen van het subframe, kan aan de stabilisator stang liggen
denk dat je wel een en ander zelf kunt controleren
gr luc
denk dat je wel een en ander zelf kunt controleren
gr luc
Hoi luc,
Heb al e.a. aan de rubbers bekeken, maar kan hier niet echt veel ruimte op ontdekken. De schokbrekers zitten er nu 210.000 onder, dus dat moet toch wel een keer op zijn. Zeker bij zo'n kopzware JTD. Ik zal deze eens laten testen, want de truc met induwen en uitveren kan je wel vergeten bij dit koetsgewicht.
heb al eerder zitten denken om er zwaardere/lagere veren onder te zetten om het deinen van de voorkant tegen te gaan. Wellicht is dit het moment om e.a. in z'n geheel aan te pakken. Voor het geld hoef je het trouwens niet te laten. set veren rondom -40 mm = 140 euro.
Heb al e.a. aan de rubbers bekeken, maar kan hier niet echt veel ruimte op ontdekken. De schokbrekers zitten er nu 210.000 onder, dus dat moet toch wel een keer op zijn. Zeker bij zo'n kopzware JTD. Ik zal deze eens laten testen, want de truc met induwen en uitveren kan je wel vergeten bij dit koetsgewicht.
heb al eerder zitten denken om er zwaardere/lagere veren onder te zetten om het deinen van de voorkant tegen te gaan. Wellicht is dit het moment om e.a. in z'n geheel aan te pakken. Voor het geld hoef je het trouwens niet te laten. set veren rondom -40 mm = 140 euro.
Wie had er nou een truc om de stab. stang rubbers in te spuiten met vet? Er zit bij mij speling aan 1 kant terwijl ik 2 jaar geleden een nieuwe erin heb laten zetten. Heb wel mijn voorkant 4 mm verlaagd en brede 17 inch eronder met spoorverbreders, en ik heb mij laten vertellen dat die rubbers dat niet aankunnen.
Weet iemand dit?
gr. Percy
Weet iemand dit?
gr. Percy
Wie had er nou een truc om de stab. stang rubbers in te spuiten met vet? Er zit bij mij speling aan 1 kant terwijl ik 2 jaar geleden een nieuwe erin heb laten zetten. Heb wel mijn voorkant 4 mm verlaagd en brede 17 inch eronder met spoorverbreders, en ik heb mij laten vertellen dat die rubbers dat niet aankunnen.
Weet iemand dit?
gr. Percy
Weet iemand dit?
gr. Percy
Hallo Percy,
Ik heb er ook 17" met 225 brede banden onder. Geeft dit extra slijtage dan?. Moet het toch wel tegen kunnen lijkt me.
PS: die 4 mm zal wel 40 moeten zijn?. Heb jij de 2,4 of en jtd en heb je genoeg grondspeling?. Een vriend van me heeft een 2,4 coupe met 40 mm eibach verlaging en 19"met 245 banden. Die heeft geen problemen met de grondspeling of aanlopen, maar ik weet niet of het onderblok evenveel speling met het wegdek heeft.
Zit er een nippel bij de stabistang?. Of is het gewoon van buitenaf proberen vol te spuiten?. Hoe lang blijft het klapperen dan uit?.
groeten,
Ik weet niet zeker of dat slijtage geeft. Maar ik hoorde ook dat lancia en alfa gevoelig zijn voor die rubbers. Kostte me 2 jaar geleden 420 euro, dus zal toch denken dat je er heel wat jaartjes mee vooruit kan. Als ik mijn stuur helemaal naar rechts draai zie ik mijn stab. stang. Als ik die omhoog druk hoor je zeg maar dat bonken wat ik ook hoor als ik rij.
Klopt trouwens van die 40 mm. Ik heb alleen voor verlaagd omdat hij achter al vrij laag staat. Nu staat het wel mooi. Ik had een adres waar je ze per 2 kan kopen dus dat kwam goed uit.
Ik heb een 2 liter sedan uit 1995
Ik weet ook niet echt hoe het in elkaar zit. Ik zou het eens moeten informeren.
Heb jij trouwens een foto van jou auto, en van die coupe met die 19 inch?
gr. Percy
Klopt trouwens van die 40 mm. Ik heb alleen voor verlaagd omdat hij achter al vrij laag staat. Nu staat het wel mooi. Ik had een adres waar je ze per 2 kan kopen dus dat kwam goed uit.
Ik heb een 2 liter sedan uit 1995
Ik weet ook niet echt hoe het in elkaar zit. Ik zou het eens moeten informeren.
Heb jij trouwens een foto van jou auto, en van die coupe met die 19 inch?
gr. Percy