Geacht Forum,
Her en der lees ik over power drive en comfort drive. Maar wat is het verschil (kan het wel een beetje raden) en hoe weet je wat je zelf hebt?
Groeten,
Robert
PD of CD
Re: PD of CD
Bij mij zit er in de de motorruimte een sticker waarop staat Powerdrive.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij betekent dit dat de 5e versnelling een echte versnelling is en geen overdrive. De topsnelheid wordt in 5 bereikt. Bij de comfortdrive is de 5e een overdrive en wordt de topsnelheid in de 4e bereikt.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij betekent dit dat de 5e versnelling een echte versnelling is en geen overdrive. De topsnelheid wordt in 5 bereikt. Bij de comfortdrive is de 5e een overdrive en wordt de topsnelheid in de 4e bereikt.
powerdrive comfort drive zijn twee verschillende bakken, power levert nog volop vermogen in de 5 e versnelling en comfort is meer een rustige bak in toeren schakelen.\
hoe zie je wat je hebt,
normaal zit er een sticjer bij de schokbreker bestuurderskant wat er gemonteerd zit, maar als die er niet meer zit eens goed doortrekken in zijn 5.
Powerdrive rijdt super als je caravans moet trekken.
bye the way als je een powerdrive bak zoekt ik heb er eentje liggen.
gr luc
hoe zie je wat je hebt,
normaal zit er een sticjer bij de schokbreker bestuurderskant wat er gemonteerd zit, maar als die er niet meer zit eens goed doortrekken in zijn 5.
Powerdrive rijdt super als je caravans moet trekken.
bye the way als je een powerdrive bak zoekt ik heb er eentje liggen.
gr luc
MMMmmmmm zit dat in alle Kappa's dan?
Ook de Sw 2.0 5cyl 20v?? Ik zal in dat geval eens gaan kijken
Ik weet wel dat ik de 210 klokte en nog uitliep maar dat m'n meissie het hard genoeg vond gaan en ik m'n rechtervoet moest terugnemen
Ook de Sw 2.0 5cyl 20v?? Ik zal in dat geval eens gaan kijken

Ik weet wel dat ik de 210 klokte en nog uitliep maar dat m'n meissie het hard genoeg vond gaan en ik m'n rechtervoet moest terugnemen

Dank. Ik zal vanmiddag 'ns kijken. Ik ben überhaupt niet zo doortrapper (schakel meestal bij 3000 tpm), maar ben toch benieuwd.
Robert
Robert
Niets te zien!
Geruime tijd onder de motorkap doorgebracht, maar nergens een PD of CD indicatie... Proefondervindelijk heb ik wel kunnen vaststellen dat er nog trekkracht in 5 is, dus ik neem aan dat ik in de PD rijd.
Toch leuk om te weten.
Robert
Toch leuk om te weten.
Robert
Re: Niets te zien!
Ik heb het eens bij de dealer gevraagd. Die zei dat vanaf 1996 alleen de 2 liter 155 pk met powerdrive leverbaar was.
Bij de oude versie met 146 pk kon je kiezen.
Ik heb een 95er kappa met comfort drive bak. Zit weinig trekkracht in en je moet echt toeren maken als je een beetje snel wilt doortrekken. De versnellingen zijn langer en hij rijdt rustiger op de grote weg.
Ik weet niet hoe een powerdrive rijd, maar dat zal denk ik wel een stuk sneller gan met optrekken
Percy
Bij de oude versie met 146 pk kon je kiezen.
Ik heb een 95er kappa met comfort drive bak. Zit weinig trekkracht in en je moet echt toeren maken als je een beetje snel wilt doortrekken. De versnellingen zijn langer en hij rijdt rustiger op de grote weg.
Ik weet niet hoe een powerdrive rijd, maar dat zal denk ik wel een stuk sneller gan met optrekken
Percy
Re: Niets te zien!
Mijn 2.4 (benzine) uit 99 heeft PD, informatie die ik kreeg is juist dat de CD alleen op basismodel 2.0 (zonder turbo) geleverd werd. Hard moeten doortrekken rijmt niet echt met Comfort lijkt me.