Electro"achteruitrij" geluid??

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Emille

Electro"achteruitrij" geluid??

Unread post by Emille »

Ik heb tegenwoordig het geluid wat je krijgt als je achteruit rijdt.. maar dan wel als ik normaal rij enne hoe hoger de toren hoe hoger het geluid?!...help!!... wat kan dit zijn??

ik durf niet eens aan de dealer te denken!
marc

Re: Electro"achteruitrij" geluid??

Unread post by marc »

Zou eens naar de olie in de versnelingsbak kijken,als er nog in is natuurlijk.
Dylan

Unread post by Dylan »

Kan inderdaad de olie in de versn. bak zijn. Je kunt het niveau controleren met het pijlstokje helemaal onderaan links (dus rechts als je onder de kap staat), bijna bij de voorruit. Vullen gaat op die plaats een beetje rottig, maar met een slang en een trechter moet je een heel eind komen. Je kunt gewoon blijven vullen totdat ie overloopt, teveel olie is niet erg. Pas wel op voor je kleren, want versnellingsbakolie stinkt en de geur krijg je er niet meer uit....

Als ik jou was zou ik trouwens de olie verversen, dus eerst aan de onderzijde de olie aftappen en vervolgens vullen zoals omschreven.
emil

Unread post by emil »

ik zie alleen aan de linkerkant een peilstok maar die zit boven, verder is er geen peilstok te bekennen..
ik heb echt geen "autokaas" gegeten..anderen zeggen dat het de distributie kan zijn en weer andere beweren dat de waterpomp het geluid maakt...sjonge..dit wordt dus toch maar langs de Dealer/ garage!
Dylan

Unread post by Dylan »

De oliepeilstok van de versn. bak zit helemaal onderaan, het is een klein peilstokje.
emil

Unread post by emil »

ik heb de peilstok gevonden...tjonge zeg (had wel een buisje ofzo aan gemogen) oliepeil van versn was genoeg en helder dus ik ben toch maar naar de garage gegaan......bleek het geluid uit de aircopomp te komen! was met 40 euro verholpen
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”