Afstelling multiriem

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Dylan

Afstelling multiriem

Unread post by Dylan »

Heeft iemand ervaring met het afstellen van de multiriem? Ik heb de mijne onlangs vervangen op de wijze zoals dit in de Kappa-manuals staat. Op zich werkt alles wel goed, maar soms begint de snaar te piepen, vooral bij het wegrijden. Als ik de snaar vervolgens strakker zet (op de afstelinbus van de automatische riemspanner en bij de riemspanner rechts naast de krukaspolie) lijkt het probleem opgelost..... Na een paar dagen begint het echter weer......

Doe ik iets verkeerd?

Groet en bedankt!

Dylan
luc

Re: Afstelling multiriem

Unread post by luc »

weet je zeker dat je de goede riem gemonteerd hebt, of een nieuwe en geen oude
heb dit euvel ook wel eens gehad met een golf diesel kompleet nieuwe erop en het was over.
lijkt of je riem te veel uitrekt of misschien te oud of te groot is

gr luc
Dylan

Unread post by Dylan »

De oude was zo rot dat ik ´m niet eens meer had kunnen monteren zonder dat-ie knapte denk ik. Het is echt een gloednieuwe... Ik begin te twijfelen of ze me wel de goede hebben meegegeven.... Ik merkte bij het afstellen al dat het echt op de mm nauwkeurig moet gebeuren, als deze riem dus iets langer is dan een originele, kan dat al gepiep geven natuurlijk....

Zo het normaal geen problemen moeten geven?
willem

Unread post by willem »

Multiriemen die piepen en\\of scheuren hebben vrijwel altijd als oorzaak verkeerde type wat zeldzaam is maar eerder een poelie van dynamo (op te losen door schijf achter poelie) of waterpomp (zelden door vaste opsteling) die uit lijn ligt
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”