verbruik 1 op 9.5 sw 2.0

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
henk

verbruik 1 op 9.5 sw 2.0

Unread post by henk »

Ik vind het verbruik van 1 op 9.5 voor een sw 2.0 (bj2000 en 80.000km) nogal hoog.
Op lange trajecten > 100km is 1 op 12 haalbaar.
Motor loopt verder normaal.
Vraag: Is het verbruik op een of andere manier in te stellen cq te be-invloeden.
willem

Re: verbruik 1 op 9.5 sw 2.0

Unread post by willem »

Ik vind dat helemaal geen gekke waarde de mijne loopt 1 op 8.8 op lpg\lpi en dan gaat het om een 1995 maar met een einde 98 blok, nieuwe motor dus
Percy

Unread post by Percy »

Mijne loopt 1 op 9.3 Ik heb een 95er 2 liter. Ik moet er wel bijzeggen dat hij op een gegeven moment 1 op 7.5 liep toen mijn bougies en luchtfilter aan vervanging toe waren.
Ik vind 1 op 9.3 wel meevallen. Zeker voor een auto van boven de 1400 kg.
Jacques

Unread post by Jacques »

Ik ben net terug van de wintersport en heb in duitsland constant 160 km/u gereden met 4 personen en een volle achterbak met bagage, en mijn sw uit 97 met 180.000 km op de teller reed 1 op 11,2.
Het verbruik wat jij schetst Henk, hen ik alleen in de stad en dan kom ik nog wel eens lager uit (1 op 8,8)
dirk

Unread post by dirk »

beste,

Je verbruik vind ik heel laag hoor, vergeet de grootte van je auto niet en het gewicht........

Als je een wagen wil kopen met weinig verbruik, nou dan zijn er andere modellen, maar dan heb je wel geen Lancia...het is het één of het ander......

Iemand die een Porsche koopt, kijkt ook niet op een litertje meer of minder.....

Je mag niet vergeten dat je een prachtige wagen hebt, kijk dan niet op een euro nietwaar !!
Rudy

Unread post by Rudy »

Ik heb met eenthema V6 automaat gewicht 1540 kg een gemiddelt vebruik van 1 op 9. Het licht veel aan je rechter voet. En je hebt niet voor niks een 5 cilinder.
Rudy
Gijs Raggers

Unread post by Gijs Raggers »

Slechts 2 maanden in bezit maar tot nu toe altijd 1:11, wat ik ook doe. Ik heb er vrede mee. Tank wel 98.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”