Hi iedereen! Ik kom net terug van een paar dagen Zuid-Frankrijk en vandaag op de terugweg gaf mijn Kappa TDS bij hogere snelheden (180+) soms de melding 'Turbo-druk te hoog' (maar dan in het Italiaans). Ze gaf deze melding vooral wanneer ik tegen een heuvel op reed, zodra ik weer naar beneden ging, verween de melding weer.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Dylan
Turbo-druk
Re: Turbo-druk
Heb zelf de JTD. Maar ook daar komt dit af en toe voor. Wanneer het niet te vaak gebeurd nix van aan trekken. Dikke kans dat de italiaanse "electronica" een false melding geeft. Jij hebt een turbo met wastegate. De actuator heeft een veer, die trekt de wastegate dicht. De inlaatmanifolddruk duwt tegen de veerdruk in de wastegate open. Hiermee wordt de turbodruk dus geregeld.
Bij het langdurig op de volle druk rijden (bergop) kam het wel eens gebeuren dat dit systeem niet helemaal perfect werkt en over de alarmwaarde schiet. Komt dit nu ook in nederland voor, dan kan je de actuator stang iets af stellen. Ik weet alleen niet welke kant op (langer of korter).
Groeten,
Hi Al, bedankt voor de reactie. Ik zoch het zelf ook in deze richting, vooral omdat ik er in Nederland en België nooit last van heb, ook niet bij hogere snelheden.
Beste Dylan,
Mijn Kappa heeft daar ook wel eens last van maar ook weer vooral in Frankrijk bergop, en bij hogere snelheden dan 180km/h
Mvg Mervijn
Mijn Kappa heeft daar ook wel eens last van maar ook weer vooral in Frankrijk bergop, en bij hogere snelheden dan 180km/h
Mvg Mervijn
Beste Mervijn,
Ok, ik heb begrepen dat het een redelijk normale kwaal is van de 2.4 TDS. Ik doe er dan ook maar niets aan verder.... Ik vertrek donderdag nacht naar Zuid-Frankrijk voor een paar dagen en zal het weer eens testen.
Dylan
Ok, ik heb begrepen dat het een redelijk normale kwaal is van de 2.4 TDS. Ik doe er dan ook maar niets aan verder.... Ik vertrek donderdag nacht naar Zuid-Frankrijk voor een paar dagen en zal het weer eens testen.
Dylan