afslaan motor

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
willem

Re: afslaan motor

Unread post by willem »

Luc ik heb dat geopend, op die doorlus nul corrosie of het hele gebeuren nieuw van lancia kwam

kwam alleen corrossie tegen op die zekering naast dat kast, ingespoten en corrosoosie weggeslepen van zekering want ja op zondag geen nieuwe he

overigens die 80 A zekering welke groepen of wat dekt die af ?? en had een vraag staan of 10.5 volt lading bij geen belasting en stilstaande motor normaal is Zijn die meters in dashboard betrouwbaar ??

groetjes
luc

Unread post by luc »

de 10.5 volt is dus echt te laag bij alles af en stationair moet hij toch wel 13,5 volt geven, als je de aanjager aanzet en je lampen , radio dan staat hij bij mij nog boven de 12,5 volt.

die zekering moet ik even opzoeken zoals ik het kan zien zou deze 60 amp voor de stuurbekrachter zijn steueranlage staat er bij.

gr luc

succes
willem

Unread post by willem »

Hey luc zag dat de 80 A voor de 2e kast zou zijn, overigens is steueranlage niet stuurbekrachtiging maar de ecu Had eens 5 jaar een relatie met een duitse van daar de kennis

Overigens had dus vandaag weer het probleem van afslaan ondanks dat ik de 80 A reeds schoon gevreesd had Heb hem vandaag vervangen maar denk dat die beslist voldoende kontakt maakte dus de oorzaak moet elders liggen

Enige andere ideeen over dat afslaan ? misschien toch dat lage voltage van een 12,5 volt stationair zonder belastiing en zijn die meters in dashboard betrouwbaar ???
luc

Unread post by luc »

nou het zit niet mee

zelf heb ik overal de 60 tot 80 amp zekeringen vernieuwd, voor de accu zou je een spanningmeter erop kunnen zetten en checken met dashboard.

gr luc
luc

Unread post by luc »

kijk ook nog eens naar de luchtfilter of die schoon is.
willem

Unread post by willem »

Luc hoe denk je over dat het probleem aan een luchtmassameter gerelateerd zou kunnen zijn, komt dat vaker voor en heb je ervaringen met eventueel bosch door pierburg vervangen ???
luc

Unread post by luc »

ervaring nee maar als je motor onregelmatig draait in de meeste gevallen stationair dan ligt het vaak aan zo een luchtmeter.

eigenlijk kreeg je maar weinig respons van andere forum lezers

zou zeggen hallo jongens kunnen jullie niet effe bijspringen om het probleem op te lossen

gr luc
willem

Unread post by willem »

Luc hij draait normaal niet onregelmatig stationair maar heb als test vandaag de luchtmassameter er af gehaald als die eruit is en dan kan die niet starten

Tweede test was wat gebeurd er als die halverwege loop eraf gehaald wordt dan slaat die af naar eerst even heel kortstondig onregelmatig gelopen te hebben Conclusie de luchtmassameter loopt buiten het noodprogramma om, een gegeven wat ik overigens niet verwacht had en als gevolg zou hebben dat indien die tijdelijk zo nu en dan problemen geeft de auto inderdaad afslaat

Overigens die spanningmeter intern is inderdaad niet betrouwbaar en voldoende voltage

Voor de rest die 80 A bij het kastje schutboard vervangen en ook de 30A (is voor electronische onsteking regeleenheid) en 60 A (is voor ecu) zekeringen maar hielp niet
luc

Unread post by luc »

je zou kunnen proberen om de computer te resetten accu polen 10 min tegen elkaar wel eerst van de accu verwijderen uiteraard misschien een hik in de programma. of je zou de computer uit kunnen laten lezen bij een dealer daar moet in principe de storing dan in staan.

gr luc
willem

Unread post by willem »

Luc hij heeft na een schoonmaak operatie de geest gegeven die luchtmassameter, als die niet al kapot was dan is die dat nu met zekerheid wel

Nu heb ik dus een 4 draads bosch met type nr 0280 217 111 en het schijnt dat er als ander onderdeelnr veel goedkoper aan te komen is (type schijnt ook in bravo, brava, 145 en 146 alfa voor te komen) en er schijnt ook wel een 5 draads te worden toegepast waarvan dan maar vier draden gebrukt worden

Heb jij enige informatie hierover
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”