thermostaat voor kappa sw uit 1997

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Jacques

thermostaat voor kappa sw uit 1997

Unread post by Jacques »

Ik ben op zoek naar een nieuwe of nog goede 2e hands thermostaat voor mijn Kappa sw uit 1997. Wie heeft/weet er een en wat kost zo'n ding?
Jur

Re: thermostaat voor kappa sw uit 1997

Unread post by Jur »

Een nieuwe kost hooguit 45 euries. Lijkt me geen probleem toch?
Het inzetten kost net zoveel..... (kan je ook zelf)
Dylan

Unread post by Dylan »

Hallo Jacques, ik zou zeker geen gebruikte thermostaat gaan monteren. Grote kans dat je over een paar maanden weer kunt gaan sleutelen. Zoals Jur al zegt... Voor een paar tientjes ben je klaar en heb je een nieuwe. Ik weet dat Brezan ze nu ook kan leveren (immitatie). De prijs ligt rond de 35 euro.
Dik

Unread post by Dik »

Ik ben benieuwd hoe je te weten bent gekomen dat je thermostaat vervangen moest worden? Werd de motor niet warm?

Dik,
Marcel

Unread post by Marcel »

Mmmm denk dat ik ook aan een nieuwe zit. Motor wordt niet echt warm, meter loopt net op tot iets boven de 50 gr. Je schijnt het te kunnen controleren door de motor te starten en direct aan de slangen te voelen die naar je radiator gaan. Als 1 van het warm wordt terwijl de motor nog niet op temperatuur is is de thermostaat kapot want loopt alle koelvloeistof niet alleen intern door het blok (zoals het hoort wanneer de motor nog koud is) maar loopt ook door de radiateur. Vandaar dat het blok niet echt meer warm wordt....
Moet het (mmmmm) nog steeds bij mijn Kappa controleren.........
Jacques

Unread post by Jacques »

Inderdaad, de motor werd niet erg warm. Ook op de snelweg werd hij niet warm. Uiteindelijk heeft een goede vriend van mij met zijn eigen garagebedrijf (absoluut aan te raden garagebedrijf Alex Kleinhuis in Valkenburg ZH) geconstateerd dat de thermostaat kapot was.

Jacques
~bert~

Unread post by ~bert~ »

Dan lijkt me dat Kleinhuis ook wel aangeraden heeft een nieuwe thermostaat te monteren.

Tsss...een gebruikte thermostaat. het idee alleen al geeft me koude rillingen.
Jacques

Unread post by Jacques »

Dat heeft hij ook, alleen heb ik in mijn bui van verkeerde zuinigheid en om de kosten laag te houden, gedacht dat er misschien wel een gebruikte termostaat in kon. Maar dat heeft hij mij sterk afgeraden!!!

Hij wilde alleen maar een nieuwe monteren om problemen te voorkomen.

Jacques
Marcel

Verkeerde zuinigheid

Unread post by Marcel »

Tja verkeerde zuinigheid... ben zo stom geweest Halfords ruitenwissers te plaatsen ipv merk-ruitenwissers als bijvoorbeeld Bosch....... Ze streepten al na een week.

Wel heel ander onderwerp maar goed.

Saluti
willem

Re: Verkeerde zuinigheid

Unread post by willem »

Strepen is niet altijd een gevolg van kwaliteit, maar invloed van vervuild wegdek en siliconen uit de was straat

Maar ik heb wel een tip en ja die kost geld maar goed dat houdt de zaak streeploos

Er bestaan toevoegingen sonax en K2 die houden de zaak streeploos en zijn zelfs in staat siliconen op te lossen van de wasstraat

Elke ruitensproeier tank bij vullen een dopje toevoegen, gemiddelde prijs in duitsland een euro of 5 en voldoende voor 10 x tankinhoud
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”