Ik ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van een Kappa, wat een stilte met die 5 cilinder tijdens het rijden! Toch lijkt het me ook wel leuk om te luisteren hoe de speakers klinken door een mp3 cd speler in te bouwen, maar aansluiten geeft bij mij nog wat raadsels.
Weet iemand hoe je aan de aansluitblokjes kunt komen? Zijn dit standaard iso blokjes of kun je deze alleen bij de lancia dealer kopen? Klinken de standaard speakers goed? Alvast bedankt van een startende lancia fan.
Autoradio-cd speler inbouwen
Re: Autoradio-cd speler inbouwen
de speakers klinken goed, maar kan volgens mij wel beter als je er duurdere inzet, de blokjes zijn volgens mij de gwone iso, let wel op de lancia kappa heeft een antenne in de achteruit deze dient wel van stroom voorzien te worden door je radio.
als je evt onderdelen zoekt kan ik je er nog wel aan helpen ben een kappa aan het strippen.
de kappa rijdt zoals je al hebt gemerkt voortreffelijk.
gr luc
als je evt onderdelen zoekt kan ik je er nog wel aan helpen ben een kappa aan het strippen.
de kappa rijdt zoals je al hebt gemerkt voortreffelijk.
gr luc
De speakers zullen heus wel beter kunnen maar ze hebben een aangepast formaat. Het wordt dus flink breken en plamuren om ze passend te krijgen. Een sub-woofer kunnen ze gelukkig nog gewoon aan (-: dus het valt qua kwaliteit best wel mee.
De connector zal weinig problemen geven al is het nog niet de wereldstandaard...
Jur
De connector zal weinig problemen geven al is het nog niet de wereldstandaard...
Jur
Ging inderdaad heel makkelijk. De blokjes van de lancia kabelboom passen direct op de iso blokjes van de autoradio. Inderdaad alleen wel het rood-zwarte kabeltje (volgens mij) van de antennebekrachtiging doorverbinden. Het geluid van de lancia speakers is wel goed, alleen een beetje bescheiden in het laag, maar krijg je in ieder geval geen hoofdpijn en een subwoofer erbij kan altijd nog.
Als ik onderdelen nodig heb geef ik een seintje. Momenteel is de kappa nog heel compleet en alles werkend
Als ik onderdelen nodig heb geef ik een seintje. Momenteel is de kappa nog heel compleet en alles werkend

He Luc,
wat voor kappa ben je aan t strippen. Zit daar nog een goede uitlaat onder??
Ik heb een 2liter uit 95 en volgens mij is mijn uitlaat lek.
Ik ga morgen ff kijken of het te lassen is. Zo niet misschien heb jij er nog eentje liggen.
Percy
wat voor kappa ben je aan t strippen. Zit daar nog een goede uitlaat onder??
Ik heb een 2liter uit 95 en volgens mij is mijn uitlaat lek.
Ik ga morgen ff kijken of het te lassen is. Zo niet misschien heb jij er nog eentje liggen.
Percy
De geluidskwaliteit van de standaard Kappa speakers laat nogal te wensen over naar mijn mening. Dat komt vooral omdat er 'slechts' 13 cm speakers in de voordeuren geplaatst kunnen worden. Bovendien is de inbouwdiepte ongeveer 5 cm. De speakers zitten ook in een speciaal frame schuin tegen de deur gemonteerd. Dit maakt de speakerkeuze erg lastig. Er zijn wel een paar fabrikanten die vrij platte speakers fabriceren: Focal 130 V Slim, Dynaudio System 220MKII, Polk MMC525. Zelf ben ik bezig met de inbouw van 16,5 cm speakers. De Italiaanse firma P.M. Modifiche http://web.tiscali.it/pmmodifiche maakt speciale deurpanelen voor Lancia om grotere speakers kwijt te kunnen.
Als je vragen hebt, mail me gerust.
Marius.
Als je vragen hebt, mail me gerust.
Marius.