Climate control werkt niet meer goed
Climate control werkt niet meer goed
Ik heb een Kappa uit ´97. Sinds kort werkt de climate control niet meer goed. Als ik de auto start, springt deze automatisch op de temperatuur die ingesteld is, vervolgens begint het systeem te verwarmen. Hierna wordt de temperatuur niet meer weergegeven maar wordt er een lange rij streepjes weergegeven waarmee de temperatuur handmatig instelbaar is. Volgens de handleiding zou de sensor van de climate control kapot kunnen zijn. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Waar zit deze sensor? Kan ik deze zelf vervangen? Wat zou deze sensor ongeveer kosten?
Re: Climate control werkt niet meer goed
De sensor kost drie x niks + een beetje (-:
Hij zit rechts naast je stuur op het dashboard. Daar zit een zwart roostertje wat, als je het wegklikt, de sensor laat zien. Nieuw bestellen kan via een dealer (lancia/Alfa/Fiat) maar een sloopvariant werkt ook.
Of de kwalen echt aan deze sensor te wijten zijn kan ik bevestigen noch ontkennen...........
Jur
Hij zit rechts naast je stuur op het dashboard. Daar zit een zwart roostertje wat, als je het wegklikt, de sensor laat zien. Nieuw bestellen kan via een dealer (lancia/Alfa/Fiat) maar een sloopvariant werkt ook.
Of de kwalen echt aan deze sensor te wijten zijn kan ik bevestigen noch ontkennen...........
Jur
Re: Climate control werkt niet meer goed
er zijn meerdere sensor volgens mij een net naast je stuurhuis rechts en een tweetal op de ventilatie een voor boven en een voor de luchtstroom naar beneden. Ook kan je pollen filter verstopt zitten zit onde de motorkap achter de zekeringen bij het schutbord. verder kan het zijn dat je compressor kapot is of er geen koelvloeistof meer in zit er verdampt altijd wel wat jaarlijks. Als je allemaal streepje krijgt is misschien de boardcomputer stuk al bij al zou ik zeggen informeer eerst eens bij een lancia dealer voordat je allerlei componenten aanschaft.