Vandaag (!) eindelijk m'n Y10 opgehaald. Twee weken wachten duurt lang... Het is een zeer fraaie '86 Y10 Fire (59.000 km!!) zonder opties als electrische ramen, en dus.. hele dunne deurbekleding en geen radiovoorbereiding. Is er iemand die met een creatieve oplossing voor radio- en boxinbouw? Dan hoef ik dat wiel niet uit te vinden..
Groet,
Ferenc
Radio inbouwen in Y10 Fire.... HELP!!
Re: Radio inbouwen in Y10 Fire.... HELP!!
Ik heb zelf een y10 turbo uit 1987 deze heeft wel meerdere opties maar ook hier is een probleem dat alle huidige speakers groter en vooral dieper zijn dan dat de deur toe laat. ik heb dit opgelost door iemand op een hout draaibank ringen van anderhalve centimeter dik laten maken die de exacte diameter hebben van de buitenkap die bij de speakers horen in mijn geval de 10 cm sony xplod luidsprekers. dit geheel op het hardbord paneel van de deur gemonteerd met aan de binnenkant ook een dunne houte ring voor de sterkte. ik moet wel zeggen dat ik het geluk had dat er al draden voor luidsprekers in de deur voorbereid lagen. Dit zou je bij jezelf ook even kunnen controleren omdat er ook bij mij eerder op die plek geen luidsprekers gezeten hebben dus dit zou fabrieksuit voorbereid kunnen zijn.
als je trouwens aan de achterzijde van het met kunstof hekleede hardbord paneel voelt kun je voelen dat er een perforatie zit voor de luidspreekers vrij onderin aan de scharnier zijde.
Succes
Lum
als je trouwens aan de achterzijde van het met kunstof hekleede hardbord paneel voelt kun je voelen dat er een perforatie zit voor de luidspreekers vrij onderin aan de scharnier zijde.
Succes
Lum
Re: Radio inbouwen in Y10 Fire.... HELP!!
Thanx Lum,
da's een goeie tip. En die extra houten ringen dragen vast bij aan een betere wegligging
Ik ga mijn decoupeerzaag eens uit het stof halen.. op zoek naar bedrading en een antenne kopen.
Sja, en dan nog op zoek naar een turbo blok voor in het vooronder...
Groet,
Ferenc
da's een goeie tip. En die extra houten ringen dragen vast bij aan een betere wegligging

Ik ga mijn decoupeerzaag eens uit het stof halen.. op zoek naar bedrading en een antenne kopen.
Sja, en dan nog op zoek naar een turbo blok voor in het vooronder...
Groet,
Ferenc