brandstofmeter en temperatuurmeter koelwater

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Janette

brandstofmeter en temperatuurmeter koelwater

Unread post by Janette »

Hallo,

Vandaag heb ik een Lancia Ypsilon LE 1.2 uit 1997 gekocht, bij het naar huis rijden bleek dat het pijltje van de brandstofmeter nogal erg schommelt, is er iemand die hier ervaring mee heeft? Is dit bij iedereen zo of is het misschien een mankement.

Verder bleef het metertje van het koelwater gewoon helemaal onderaan in het niets staan, pas toen ik van de snelweg af was kwam hij iets er boven...
Is dit normaal?

Alvast bedankt voor je reactie...

Janette
Koen

Re: brandstofmeter en temperatuurmeter koelwater

Unread post by Koen »


Janette,

Mijn Y van '97 heeft ook een lage aanduiding van de koelwatertemperatuur. Ik heb dat laten controleren door de garage, zij hebben geconstateerd dat het koelwater wel op temperatuur (80 à 90 °C) komt, maar de aanduiding op het dashboard is niet correct (50 à 60 °C).
Het is wel zo dat bij koude buitentemperaturen het ongeveer 10 à 15 Km duurt eer de temperatuuraanduiding op die 50 à 60 °C staat.

De brandstofmeter is stabiel, behalve als er volgens aanduiding iets minder in zit dan 1/4 : dan durft het oranje lampje al eens branden in de bochten. Maar dat is normaal ivm de vlotter in de benzinetank.

Veel rijplezier !

Koen

PS : denk eraan dat je tussen 105000 en 120000 Km een nieuwe cylinderkoppakking nodig hebt. Uitzonderlijk kan het misschien duren tot 140000 Km ?
patrick

Re: brandstofmeter en temperatuurmeter koelwater

Unread post by patrick »

Bij mij schomelt ie ook aardig... meestal in een bocht.
bij de Alfa 33 van mijn broer is het helemaal erg dat ding kan niet stil staan .
Het is geen makement,die tellers en sensors deugen voor geen meter ...
voor de rest is het een super wagen die Y
Ik heb by the way ook een LE :D

Saluti da Patrick
Koen

Re: brandstofmeter en temperatuurmeter koelwater

Unread post by Koen »

Nou, die "tellers en sensors deugen voor geen meter" : vind ik toch een beetje overdreven. Onlangs nog geflitst geweest op de snelweg : ik reed op teller 140, en de "Multanova" van de Verkeerspolitie duidde ook 140 aan ! Als dat niet correct is !!!!!

Weet iemand de prijs hiervoor ?
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”