Versnellingsbak en motor splitsen
Versnellingsbak en motor splitsen
de motor van onze appia hebben we inclusief bak erONDER vandaan gehaald. Nu krijg ik de bak niet van de motor af. alle bevestigingen van het vliegwielhuis zijn losgemaakt en de startmotor is eraf. Ik krijg wel speling tussen de bak en motor maar ik blijf op een bepaald punt 'steken'. De boom van de koppeling zit er nog wel op en ik weet niet hoe die losmoet. weet iemand een handigheidje om de bak er vanaf te krijgen? zou de boom van de koppeling hiervoor toch eraf moeten?
Re: Versnellingsbak en motor splitsen
Bastiaan,
Ik heb zojuist even bij mijn motor en versnellingsbak gekeken, maar als je alle 9 MOEREN hebt losgemaakt dan moet het mogelijk zijn om ze te scheiden.
De boom van de koppeling hoeft niet losgemaakt te worden, bij mij zit deze boom nog steeds aan de versnellingsbak.
Je hebt de motor dus toch onderlangs weggehaald? Hoe heb je dat voorelkaar gekregen?
Groeten,
Matthijs
Ik heb zojuist even bij mijn motor en versnellingsbak gekeken, maar als je alle 9 MOEREN hebt losgemaakt dan moet het mogelijk zijn om ze te scheiden.
De boom van de koppeling hoeft niet losgemaakt te worden, bij mij zit deze boom nog steeds aan de versnellingsbak.
Je hebt de motor dus toch onderlangs weggehaald? Hoe heb je dat voorelkaar gekregen?
Groeten,
Matthijs
Thijs, daar ben ik aan de ene kant blij mee en aan de andere kant niet... alle bouten zijn los dus de bak zou eraf moeten kunnen maar het lukt dus niet.
Zie jij op de priseas of ergens anders in de bak of koppeling iets zitten waar e.e.a. achter kan blijven steken?? zo niet zit er iets fout lijkt mij.
wanneer ik de bak niet verder meer eraf kan trekken en ik de koppeling bedien de bak weer naar de motor getrokken wordt. wellicht dat ik het daarin zou moeten zoeken.
groet,
bastiaan
p.s. als je de auto heeeeel hoog opkrikt dan schuif je de motor inclusief bak er zo onderuit. inbouwen idem dito, alles in elkaar zetten, eronder zetten en opkrikken.
Zie jij op de priseas of ergens anders in de bak of koppeling iets zitten waar e.e.a. achter kan blijven steken?? zo niet zit er iets fout lijkt mij.
wanneer ik de bak niet verder meer eraf kan trekken en ik de koppeling bedien de bak weer naar de motor getrokken wordt. wellicht dat ik het daarin zou moeten zoeken.
groet,
bastiaan
p.s. als je de auto heeeeel hoog opkrikt dan schuif je de motor inclusief bak er zo onderuit. inbouwen idem dito, alles in elkaar zetten, eronder zetten en opkrikken.
Matthijs, zou je eens bij jouw motor en bak een paar foto's kunnen maken op de punten waar ze in elkaar schuiven? Dus bij de bak van de priseas en bij de motor het vliegwiel. De handel zit bij mij echt muur-en-muurvast, het lijkt echt alsof hij blijft steken op een bepaald punt. Ik snap er niets van en ik hoop dat jij me wat verder kunt helpen.
groeten,
Bastiaan
groeten,
Bastiaan
Laat de foto's maar ik heb de boel al losgekregen.
vreemde veer zit er bij de koppeling ipv een diafragmaveer zit er gewoon een spiraalveer(!)
vreemde veer zit er bij de koppeling ipv een diafragmaveer zit er gewoon een spiraalveer(!)
Sorry, ik was in het buitenland. Ik ben net terug.
Het is dus eindelijk gelukt!
Ik kan je helaas volgende week ook niet helpen met foto's, want over 14 uurtjes zit ik weer in het vliegtuig.
Groeten,
Matthijs
Het is dus eindelijk gelukt!
Ik kan je helaas volgende week ook niet helpen met foto's, want over 14 uurtjes zit ik weer in het vliegtuig.
Groeten,
Matthijs