stuurhuis 2000 HF
stuurhuis 2000 HF
De HF loopt, da's mooi. Maar toen was er wel ineens druk op het stuurbekrachtigingssysteem , en daar kon de keerring niet meer tegen. De olie spoot ongeveer over mijn voeten. Weten jullie nog een truukje om dit vlotjes op te lossen , of moet ik het hele stuurhuis demonteren? Hoe rijdt ie trouwens zonder bekrachtiging, want hij was APK klaar, ik heb hem uit de schorsing gehaald , maar op deze manier kan ik niet naar de keuring. ( en een ongekeurde auto mag niet, heb ik al es meegemaakt). Als ik nu es het hele bekrachtigingssysteem afkoppel , stuurt het dan nog een beetje? Anders dan schors ik maar weer, kost minder dan een briefje van de RDW.Alvast bedankt, Edward Tuinman
Re: stuurhuis 2000 HF
Zonder SB krijg jij het stuur niet om. Je moet tegen de hydrauliek in en de overbrenging is ook een stuk directer dan zonder SB. Nog zwaarder draaien dus dan een niet SB Flavia. Maar proficiat met je resultaat tot nu toe.
Heb inmiddels zelf een truukje bedacht: ijzeren "tunneltje" in het schutbord, waar het stuur naar buiten komt, eraf gezaagd. Dat geeft voldoende ruimte om het bovenste gedeelte van het stuurhuis eruit te halen. Bij de hermontage zet ik hem wel weer vast met een paar laspuntjes en een mooie seal van kit. De keerring was inderdaad de boosdoener: het veertje was gebroken, dus hij knelde niet meer af. Pech. Waar kan ik dit soort keerringen krijgen? Ik heb er nog wel één liggen , maar daar waag ik me maar niet aan. Groeten , Edward
Epiloog: Hoe kwam het nu dat het veertje knapte? Slangen verkeerd om gemonteerd! ( staat wat onduidelijk op de tekening), dus er kwam op een verkeerde plek druk. Inmiddels een ring geregeld en we gaan weer monteren. Valt dus nog wel mee. groeten
He Edward,
Goed om te lezen dat je er zo goed als uit bent.
Loopt en stuurt ie nu?
Klaar voor een proefrit?
groeten,
Marc
Goed om te lezen dat je er zo goed als uit bent.
Loopt en stuurt ie nu?
Klaar voor een proefrit?
groeten,
Marc