contactslot??

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bart Verbeek

Re: Alternator

Unread post by Bart Verbeek »

trek effe aan die handrem!!!!!! Hold your horses!!!!! Stop de persen!!!!

1e serie dynamo???? Dus geen alternator???? Dan mag het laadlampje op je dashbord (zwak)branden als de motor op ralenti draait. Is volkomen normaal.
Op ralenti kan dynamo onvoldoende bijladen, dus als je de pinkers opzet zal het lampje wel lekker mee oplichten lijkt me.

Dus effe nakijken of bij normaal verkeer het lampje oplicht....
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Huh? Een eerste serie dynamo???
Dan zit er ook een eerste serie motor of althans cilinderblok in vanwege de bevestiging. En moet er een regelaar op zitten voor een gelijksstroom dynamo.
Bart heeft dan gelijk dat bij stationair het lampje nog niet uit is.
Jasper

Unread post by Jasper »

Hahaha!

Ik stond er inderdaad ook erg van te kijken toen ik de auto kocht.
Er staat dus ook de 1e serie radiateur voor t blokje met de snaar-aangedreven fan...

ik heb nog een 2e serie blokje liggen maar ik weet niet hoever ik moet gaan met ombouwen als ik die er weer in zou willen zetten.

Huib, is die Dynamo-steun van een eerste serie niet op een 2e serie blok te zetten?
En dan heb je natuurlijk ook een heel andere spanningsregelaar... (zie ik alle twee zitten..)

Had ik als laatste nog een vraagje aan Huib:
Huib, die veer die op je stuur-as zit onder je dashboard, hoe krijg ik die weer onder spanning in elkaar?
Ik herinner me dat ik dat vroeger een keer deed met ty-raps (veer onder spanning erop zetten en na monteren de ty-raps doorknippen)
Wellicht weet jij iets beters. ;-)

Dank weer!
lucas

veer

Unread post by lucas »

Dat met die ty-raps werkt prima.
Ik had alleen het probleem dat bij het weer monteren van het stuurwiel de zaak klemde, toen heb ik dus de bout aan het stuurhuis los gemaakt en weer vast. Toen was het weer O.K.

suczes
Jasper

Re: veer

Unread post by Jasper »

Dank je Lucas!

Ga ik het toch ook weer zo doen. ;-)
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”