Ruimte tussen kofferruimte en achterschermen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Peter.S

Ruimte tussen kofferruimte en achterschermen

Unread post by Peter.S »

Even een vraag, Klopt het dat de vloer van de kofferruimte gescheiden is met de achterschermen dmv,
schuim achtige ,noem het maar een soort tochtstrip/lint met flink wat kit/teer/tect. erover heen?
Ben bezig met het handmatig schoonmaken van de vloer, bij het teer./tect. wegsteken, viel mij op dat de vloer erg bewegelijk is bij de achterschermen(tussen achterwand en de binnen wielkuip) bij het verder wegsteken kom ik op deze schuim rand . Dit zit dus niet gelast
Kunnen de restaurateurs onder ons mij aan geven hoe hier mee om te gaan,

gr..Peter.S
Huib Geurink

Re: Ruimte tussen kofferruimte en achterschermen

Unread post by Huib Geurink »

Klopt.

Weer soortgelijk spul er tussen. Nu ik Unicum 58 heb leren kennen zou ik het misschien dicht kitten met rubber. Unicum 58 is een sterk hechtend rubber wat 105 graden celsius langdurig, 180 graden celsius kortstondig hebben kan en bestand is tegen benzine, olie etc etc. Je kunt er hele autoos mee in elkaar lijmen. Ook een lekke radiator repareren gaat perfect.
Peter.S

Unread post by Peter.S »

Bedankt Huib, nu kan ik voorzichtig verder gaan.Ik concludeer uit je antwoord dat vast lassen geen optie is ..
gr P.S
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

De fabriek heeft het niet dicht gelast. Ik denk omdat je de lassen aan de buitenkant zou zien. Als je dat geen bezwaar vindt zou ik niet weten waarom lassen geen optie is.
william

Unread post by william »

Misschien omdat een zware last in de kofferbak dan meteen de vouwen in je spatbord trekt. ik zou niet lassen . Het is ook niet nodig.
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Als je goed naar een schip kijkt weet je meteen het effect van een hoeklas in een plaatveld. Je krijgt hem nooit meer strak. je brengt onnodig spanningen in het scherm waar je veel spijt van krijgt.
Peter.S

Unread post by Peter.S »

Walter,
je hebt volkomen gelijk, was het ook niet van plan te gaan lassen, Unicum-58 lijk t me een prima oplossing en als je alleen met mooi weer rijdt is een stofdoek al een optie.
Bedankt voor alle goede tips

peter.s
Bart

Unread post by Bart »

Volgens mij moet het wel heel erg verrot zijn om vouwen te trekken. Ik heb vorig jaar nog een flinke kolomboormachine vervoerd. Klepje eraf, grote plank onderin en met een heftruck de boor rechtstandig erin gezet. Wel goed vastbinden! En voorzichtig gereden. Niets gebeurd.

Bart

(PS. Huib, de schokdempers achter, ook 'nieuw', mankeren (nog) niets.)
william

Unread post by william »

Het ging erover als je de vloer vastlast aan de buitenschermen.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”