Hoog benzineverbruik
-
Ron
Re: Hoog benzineverbruik
Als het 38 liter is kom ik toch ook nog op een verbruik van 1 op 8.
-
Lucas Geheniau
Mijn blauwe berlina had dezelfde symptomen. Bleek een lek membraam van de aceleratie pomp van de voorste carb te zijn. Nu is het verbruik weer terug op ongeveer een op tien.(korte ritten 15 km.)
-
Huib Geurink
De bruto en netto inhoud kunnen wat verschillen. De bruto inhoud is wat er in gaat als alles afgetapt is geweest. De aanzuigbuis komt niet helemaal op de bodem in het laagste punt. Als ik een auto restaureer of zelfs enkel de tank dan meet ik altijd even op wat er nog in blijft staan. Dat varieert van 1,5 tot 3 liter. De vraag is dan waar de 38 liter op slaat. Op de bruto of de netto inhoud. Vorige maand tankte ik Tina in Italie suf genoeg helemaal vol met diesel. Ik zag het nog op tijd en heb de tank leeg gepompt met een slang door de vulpijp. De auto weer naar de pomp geduwd en deze keer volgetankt met benzine. Er ging 37,6 liter in. Ik denk dat ie niet helemaal droog was. Ik moest trouwens ook de diesel betalen en die is in Italie vrijwel net zo duur als benzine.
De dagteller en de snelheidsmeter zijn twee verschillende dingen. De dagteller bestaat uit tandwieltjes die omwentelingen tellen. Dat doen ze zonder fouten. De enige afwijking die je kunt hebben is in de afrolomtrek van de banden. Als je de goede maat hebt is die afwijking heel klein.
De snelheidsmeter heeft een slipkoppeling en een veer. Daar kun je veel grotere afwijkingen op hebben die ook nog eens afhankelijk van de snelheid zijn. De afwijking op de omtrek van de banden komt er ook nog eens bij.
De dagteller en de snelheidsmeter zijn twee verschillende dingen. De dagteller bestaat uit tandwieltjes die omwentelingen tellen. Dat doen ze zonder fouten. De enige afwijking die je kunt hebben is in de afrolomtrek van de banden. Als je de goede maat hebt is die afwijking heel klein.
De snelheidsmeter heeft een slipkoppeling en een veer. Daar kun je veel grotere afwijkingen op hebben die ook nog eens afhankelijk van de snelheid zijn. De afwijking op de omtrek van de banden komt er ook nog eens bij.
-
Huib Geurink
Rijdt ie wel op 4 cilinders? Als er een een lekke klep heeft of zo gaat een kwart van de benzine er ongebruikt door.
-
Ron
Het lijstje moet ik inderdaad doorlopen om de mogelijke oorzaak te achterhalen.
Ook compressie meten. Ik denk niet dat de motor op drie cilinders draait. Dit vanwege het mooie zoemend geluid van de motor bij bijv. 100 km/h. Geen tractor geluid. Ook de prestaties zijn goed te noemen, trekt goed. Ze rijdt gewoon heerlijk. Of kan het nog beter.
De motor is ook voorzien van de austinetische kleppen.
Groetjes Ron
Ook compressie meten. Ik denk niet dat de motor op drie cilinders draait. Dit vanwege het mooie zoemend geluid van de motor bij bijv. 100 km/h. Geen tractor geluid. Ook de prestaties zijn goed te noemen, trekt goed. Ze rijdt gewoon heerlijk. Of kan het nog beter.
De motor is ook voorzien van de austinetische kleppen.
Groetjes Ron
-
Walter van Gruythuysen
Ron,
Als je zo erg twijfelt, schroef dan eerst de bougies er eens uit. Als er een cilinder te veel brandstof krijgt of te weinig compressie heeft of welke andere reden dan ook, dan zie je het snel genoeg aan een afwijkende bougie. Dan weet je in ieder geval waar je verder moet zoeken.
Walter
Als je zo erg twijfelt, schroef dan eerst de bougies er eens uit. Als er een cilinder te veel brandstof krijgt of te weinig compressie heeft of welke andere reden dan ook, dan zie je het snel genoeg aan een afwijkende bougie. Dan weet je in ieder geval waar je verder moet zoeken.
Walter
-
Ron
Dat is inderdaad het meest simpele. Alvast bedankt alweer voor de tips.
Ron.
Ron.
-
Huib Geurink
En de vlotternaalden? Zijn die vernieuwd? Zit er de juiste ring onder?
Is het luchtfilter schoon?
Is het luchtfilter schoon?