Carburateurs synchroon stellen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Walter van Gruythuysen

Carburateurs synchroon stellen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Nu ik mijn reserve motor in de coupe heb gebouwd lukt het niet goed hem synchroon te stellen. Op gas gaat het nog maar op benzine loopt hij alleen met pompen een beetje. Optrekken lukt niet. Met de eerste serie carburateurs kon ik dat opvangen. Zeker met het Q&A deel van deze site kwam ik er wel uit. Nu zit ik echter met 3e serie 35 mm Solex carburateurs waar ik veel meer schroefjes heb. Wie kan mij zeggen wat waarvoor is? Er zitten op ieder kanaal:
1) Vlak bij de flens 1 bronzen schroefje dat mij een afdichting lijkt voor een vacuumtester
2) Vlak bij de flens 1 bronzen schroef in een busje. Dit lijkt me de stelschroef maar hij reageert hier nauwelijks op.
3) Iets meer naar het luchtfilter wederom een schroefje in een busje. Is dit de stationair sproeier?
4) Vlak daarnaast nog een schroefje waarvan ik niet weet waarvoor het is.

Wie heeft een plaatje waarop ik kan terugvinden wat waarvoor dient en wie weet de beste afstelmethode of kan ik beter de 1e serie carburateurs monteren?

Alvast bedankt,

Walter van Gruythuysen
koos

Re: Carburateurs synchroon stellen

Unread post by koos »

Rij even naar Tuk, ik wil ze wel even syncroon afstellen ,heb net een set van midlock aangeschaft .
Kan je dan ook wel uitleggen waar de stelschroeven voor dienen.
Bart

Unread post by Bart »

Koos,

Ik heb, op de Engelse ebay, twee colortune bougies gekocht. Prachtig, je kan letterlijk in de motor kijken hoe het brandt. En dan zie je ook hoe weinig je aan de schroefjes moet draaien om een mooie blauwe verbranding te krijgen. Tien graden verdraaiing is al het verschil tussen wit en knalgeel (te arm of te rijk).

Bart
B.ewalds

Unread post by B.ewalds »

Die colourtunes kon je 10 jaar geleden nog gewoon voor weinig bij Brezan kopen
Wie weet?
Op elke klassiekerbeurs vind je ze nog bij de handelaren met gereedschap voor engelse autos
Ik gebruik hem al jaren (heb er maar eentje, die ik omzet van cilinder naar cilinder)

Bert
Ron

Unread post by Ron »

Ik heb ze ook gebruikt om het stationaire mengsel goed af te stellen. Werkt perfect. Het is inderdaad wat Bart zegt dat de afstelschroeven maar minimaal verdraaid hoeven te worden om andere kleuren te krijgen. Luisterd heel nauw.

Ron.
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Bert,
Die colortunes zijn nog in de handel. Echter niet voor weinig. Je komt dan meer in de motorfietsen handel maar als je googled op colortune vind je hem zeker bij diverse aanbieders. Hij wordt o.a. aangeboden bij de firma die ook carbtune op de markt brengt, een 4 kanaals vaccuummeter. Ten slotte is het mengsel 1 punt en de hoeveelheid een tweede. Beiden moeten goed staan.

Welk schroefje nou waar voor staat heb ik hier nog niet gehoord.

Walter
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”