Sub frame rubbers

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Walter van Gruythuysen

Sub frame rubbers

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Bij mijn 50 000 km beurt heb ik het subframe onder mijn coupe vandaan gehaald. Na wat corrosie preventie en andere aanpassingen heb ik gisteravond het terugmonteren voorbereid. Het viel mij op dat bij de achterste rubbers (in de potjes onder de A-stijl) de holle T die door het rubber gaat met zijn schotel staal op staal tegen de auto gemonteerd wordt. Omdat dit altijd zal bewegen kun je hier op termijn roest verwachten.

Wie heeft hier eerder over nagedacht en een oplossing verzonnen?

Groet,

Walter van Gruythuysen
william vd Sman

Re: Sub frame rubbers

Unread post by william vd Sman »

Volgens mij zit is het juist niet de bedoeling dat er altijd beweging is. Het subframe is 'gelagerd' ten opzichte van de carroserie dmv de rubbers. De alu T zit daarentegen strak tegen de moer aan. Als daar wat verf of vet tusssen zit zal de boel daardoor niet gaan roesten.
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Inmiddels heb ik het subframe er weer onder. Het is waar dat de alu T strak tegen de moer aan moet. Omdat beide oppervlakken niet gevlakt zijn draagt het maar op een zeer klein contactoppervlak. daar wordt de coating overbelast en zal er uiteindelijke roest optreden. Ik heb er nu dun pakkingrubber tussen waardoor hij uiteindelijk strakker zit en strakker blijft.

Ik denk niet dat ik het in het rijgedrag zal merken, maar als ik er over een aantal jaren roest mee kan voorkomen in dat potje is het me het ruim waard geweest.

Walter
william vd Sman

Unread post by william vd Sman »

100% mee eens! Voorkomen is beter dan genezen. Ik heb zo'n bakje meerdere keren vervangen en vindt het een Kl*te klus.

William
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”