Verbreden velgen
-
Ron
Verbreden velgen
Wie heeft er ervaring met het laten verbreden van metalen velgen en waar en tegen hoeveel kosten kan dit gebeuren.
Ik heb momenteel banden op de standaard velgen met een breedte van 165. Kunnen die er weer opgezet worden.
Groeten Ron.
Ik heb momenteel banden op de standaard velgen met een breedte van 165. Kunnen die er weer opgezet worden.
Groeten Ron.
-
Peter Coolsma
Re: Verbreden velgen
* Ziet Huib al meewarig het hoofd schudden *
Zitten alleen maar nadelen aan. Denk aan je remmen/schijven; past dat daarna allemaal nog? En vooral in de bochten? Onafgeveerd gewicht wordt hoger, dus acceleratie wordt (fractie) negatief beinvloed. Hoeveel breder wou je ze hebben, als je de 165's weer terug wilt? Lijkt me onnodig.
Ik zie vaker een tweedeling op het forum tussen de "tuners" en de mensen die redeneren dat het origineel goed was, en zich zelden laat verbeteren. Ik zou het gewoon niet doen, maar ik denk zo dat je er niet meer van af te praten bent - de volgende reactie kan/zal dan constructiever zijn voor je. Succes, hoe dan ook...
Zitten alleen maar nadelen aan. Denk aan je remmen/schijven; past dat daarna allemaal nog? En vooral in de bochten? Onafgeveerd gewicht wordt hoger, dus acceleratie wordt (fractie) negatief beinvloed. Hoeveel breder wou je ze hebben, als je de 165's weer terug wilt? Lijkt me onnodig.
Ik zie vaker een tweedeling op het forum tussen de "tuners" en de mensen die redeneren dat het origineel goed was, en zich zelden laat verbeteren. Ik zou het gewoon niet doen, maar ik denk zo dat je er niet meer van af te praten bent - de volgende reactie kan/zal dan constructiever zijn voor je. Succes, hoe dan ook...
-
Bart Verbeek
Ron
Ik ben geen moraalridder: de berlina is best stoer op haar 6" pootjes!
Marco (de fiat fanalone hpe kerel) had een jaartje geleden een setje verbrede stalen velgen op marktplaats staan. Kant en klaar gemaakt tot 6" dacht ik. Misschien heeft ie ze nog?!
Dus als je een setje liggen hebt is het haalbaar, maar als je eerst nog setje moet aankopen, dan kan je evengoed opzoek naar verbrede dingen. Hij zal je ongetwijfeld kunnen helpen aan een goed adres.
Anders moet je effe je oor te luisteren leggen bij de - en nu gaan we hardop vloeken - plaatselijke opel mantaclub of zo. Die kerels leven op verbrede velgen. Laat u evenwel niet verleiden tot de aankoop van blitse tribal-stickers voor op de achterruit of rolkooi met led-verlichting in of afgezaagde spiraalveren om de auto te verlagen of zo....
Pluche dobbelstenen (teerlingen int vlaamsch) aan de binnenspiegel zijn ook GEEN optie!
Brede velgen staat leuk, maar is sletiger voor stuurhuis en allerhande stuurkogels/wiellagers... maar dat wist je ongetwijfeld allemaal. Brede banden maakt de F ook dorstiger.
succes met je nieuwe quest!
Bart
Ik ben geen moraalridder: de berlina is best stoer op haar 6" pootjes!
Marco (de fiat fanalone hpe kerel) had een jaartje geleden een setje verbrede stalen velgen op marktplaats staan. Kant en klaar gemaakt tot 6" dacht ik. Misschien heeft ie ze nog?!
Dus als je een setje liggen hebt is het haalbaar, maar als je eerst nog setje moet aankopen, dan kan je evengoed opzoek naar verbrede dingen. Hij zal je ongetwijfeld kunnen helpen aan een goed adres.
Anders moet je effe je oor te luisteren leggen bij de - en nu gaan we hardop vloeken - plaatselijke opel mantaclub of zo. Die kerels leven op verbrede velgen. Laat u evenwel niet verleiden tot de aankoop van blitse tribal-stickers voor op de achterruit of rolkooi met led-verlichting in of afgezaagde spiraalveren om de auto te verlagen of zo....
Pluche dobbelstenen (teerlingen int vlaamsch) aan de binnenspiegel zijn ook GEEN optie!
Brede velgen staat leuk, maar is sletiger voor stuurhuis en allerhande stuurkogels/wiellagers... maar dat wist je ongetwijfeld allemaal. Brede banden maakt de F ook dorstiger.
succes met je nieuwe quest!
Bart
-
Claire
Ron, mag ik je een tip geven?
Niet doen. Toen ik mijn Fulviaatje kocht, zaten er ook bredere banden onder.
Ik wist dus niet beter, dan dat het autootje soms aanvoelde als een tractor
Toen ik voor het eerst in een Fulvia van Huib reed, met de originele maat banden, begreep ik meteen, waarom je zo'n autootje 't best origineel kan houden. Het rijdt gewoonweg het lekkerst.
groetjes,
Claire
Niet doen. Toen ik mijn Fulviaatje kocht, zaten er ook bredere banden onder.
Ik wist dus niet beter, dan dat het autootje soms aanvoelde als een tractor
Toen ik voor het eerst in een Fulvia van Huib reed, met de originele maat banden, begreep ik meteen, waarom je zo'n autootje 't best origineel kan houden. Het rijdt gewoonweg het lekkerst.
groetjes,
Claire
-
koos
ben heel tevreden met 6inch lm velgen 165 banden ,alleen achter raken ze de wielkasten bij diep inveren
ik zou met stalen velgen niet breder gaan dan 51/2. heb ik zelf al eens gemaakt(maar doe het niet weer,pokkewerk)
ik zou met stalen velgen niet breder gaan dan 51/2. heb ik zelf al eens gemaakt(maar doe het niet weer,pokkewerk)
-
Marco
Hier Marco van de Fiat Fanalone HPE.
Inderdaad had ik enige jaren geleden op de gele 1.3 S naar 6J verbrede velgen.
Heb daatoe wel de spatschermranden iets naar binnen moeten kloppen, dat heb ik natuurlijk gedaan voordat de auto gespoten werd. Samen met negatief gemaakt camber kon dat ding snoeihard door de bocht en het stond ook nog eens leuk.
Stuurhuisproblemen heb ik niet gehad, misschien de huidige eigenaar.......... Accelereren/hoger onafgeveerd gewicht: gewoon iets meer gas geven ..........
Verbruik: is toch een hobbyauto!
Overtuigd: kijk dan op www.velgen.nl in Hellevoetsluis.
Groeten,
Marco
-
Hein Reedijk
Mijn flavia berlina stond op verbrede velgen toe ik hem kocht. Ik ben weer overgestapt op origineel. Ook bij mij liepen de banden aan in de wielkasten achter, bij belading. Tevens werd de toch al grote draaicirkel nog groter, om aanlopen in de voorste kasten te voorkomen. En nog iets: als je per ongeluk een stoeprand raakte bij het inparkeren beschadigden de rvs-sierringen bijzonder snel, die zijn immers ook naar buiten 'geschoven'. (Peter heb jij die velgen niet van mij overgenomen?)
-
Peter Coolsma
Nee hoor, ik heb maar 1 set serie 1 coupe velgen, 4,5's. En yes, op de correcte "fietsbandenmaat" 145R14.
-
Jasper
Ik heb ze wel verbreed onder de Fulv liggen.
Gekocht van Hans, ze lagen onder zijn Fulvia.
Wel kreeg ik er spoorverbreders bij, anders gaat t fout. (kwam daar niet weg na monteren zonder verbreders....)
Het staat wel stoer, ik vind de verbrede orriginele wielen wel mooier.
En het rijden? Gaat prima hoor!
Ik heb er 185 banden onder liggen en dat geeft iets meer grip in de bochten.
Nadeel is dat de Km-teller nu 10 km minder aangeeft, maja, als je dat weet.....
Jasper.
Gekocht van Hans, ze lagen onder zijn Fulvia.
Wel kreeg ik er spoorverbreders bij, anders gaat t fout. (kwam daar niet weg na monteren zonder verbreders....)
Het staat wel stoer, ik vind de verbrede orriginele wielen wel mooier.
En het rijden? Gaat prima hoor!
Ik heb er 185 banden onder liggen en dat geeft iets meer grip in de bochten.
Nadeel is dat de Km-teller nu 10 km minder aangeeft, maja, als je dat weet.....
Jasper.
-
Ron
Mooi al die reacties, bedankt.
Wat ik wil zijn ook niet van die overdreven brede velgen. Ik hink eigenlijk op twee poten. Het zoeken naar de originele lichtmetalen cromodora velgen of het verbreden van de originele stalen velgen naar de breedte van de originele al. velgen. Ziet net iets mooier en stoerder uit en verder hoeven er geen aanpassingen plaats te vinden.
Wat ik wil zijn ook niet van die overdreven brede velgen. Ik hink eigenlijk op twee poten. Het zoeken naar de originele lichtmetalen cromodora velgen of het verbreden van de originele stalen velgen naar de breedte van de originele al. velgen. Ziet net iets mooier en stoerder uit en verder hoeven er geen aanpassingen plaats te vinden.