Zekeringen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Walter van Gruythuysen

Zekeringen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Gisteravond heb ik na lang er tegenaanhikken mijn zekering kastje omgewisseld met een exemplaar dat ik eerst netjes schoongemaakt heb en de verbindingen doorgesoldeerd. Bij mijn oude exemplaar had ik regelmatig last van doorsmeltende zekeringen door een slechte verbinding. Omdat ik langs de kant van de weg wel eens een zekering heb vervangen weet ik nu niet meer de correcte waardes voor de zekeringen. Wie heeft een lijstje?

Walter
Huib Geurink

Re: Zekeringen

Unread post by Huib Geurink »

Ik heb enkel 8 amp en 16 amp op voorraad. Overal 8 zou moeten werken. Enkel als je 4x halogeen hebt voor groot licht en daarvoor een extra relais hebt gemonteerd moet je voor het groot licht 16 ampere monteren.
Jorn

Unread post by Jorn »

Huib,

Geldt dat ook voor een 1600? alvast bedankt, groeten Jorn
Huib Geurink

Geldt voor 1091 t/m 1800 (die rijdt intussen ook bijna)
Alhoewel, met de verwarmde achterruit moet je ff kijken hoe de gezekerd is. Is die helemaal apart gezekerd dan is 8 amp voldoende. Deelt ie de zekering met andere verbruikers dan kan het krap zijn.
flip

Unread post by flip »

1800?

aan de opvoerpraktijken?
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Of is dat de blauwe Flavia wellicht...?
Huib Geurink

Ik niet, Flip. Een auto in originele top staat brengen is al werk genoeg.

Als je weet was de restauratie van Tina 1 april 2007 klaar. Sindsdien heb ik er al weer 40.000 km op zitten. Ik besteed liever m'n geld en energie aan de auto zo maken dat ie weer minimaal 200.000 km mee kan met enkel gewoon onderhoud. En moet dan ook nog eens pekel bestendig zijn.

Toevallig heb ik vandaag de bougies er eens uit gedraaid. Die zaten er al 35.000 km in en waren er nog niet uit geweest. Ik begon dat verdacht te vinden en heb ze dus er uit gehaald. Zagen er nog als nieuw uit en zijn meteen weer terug er in gegaan!

Ze gingen er trouwens moeilijk uit. Weet iemand of er een anti seize pasta is voor stalen bougies in een alu kop?
flip

Unread post by flip »

inderdaad en ook veel leuker.
dat pekelbestendige vind ik toch wel stoer van je. een auto die net gerestaureerd is en er waarschijnlijk geen betere van rijdt gewoon heel de winter mee doorrijden. jij durft er misschien wel een vinger voor in het vuur te steken dat de auto dusdanig behandeld is, dat roest weinig kans krijgt.

nu rij ik echt alleen maar met goed weer en staat ze voor de rest lekker met haar kont bij de verwarming.

flip
Huib Geurink

Fulvia's zijn niet van suikergoed!

Hier in de keuken heb ik een paar potten met zout staan. De potten blijven mooi heel. Zijn van een materiaal wat er tegen kan. Op'm'n auto zit ook spul wat er tegen kan en dat houd ik goed bij. Ieder jaar het subfreem er even af voor nabehandeling en inspectie en verder goed bij houden en jaarlijks nabehandelen met de HOGE DRUK Tectyl spuit.

Benzine er in en gaan met de banaan.

Wanneer tectyleren we die van jou weer eens?
flip

Unread post by flip »

da's waar, zolang het goed bijgehouden wordt zou het goed moeten blijven. dat is met alles.

bij mijn auto is het inderdaad ook iets dat zeer nodig moet gebeuren. Van binnen en buiten. eerst maar even het thuiswerk en dan weer lekker aan de fulvia werken. ik moet ook nog steeds het plakken van de anti dreunplaten verder afmaken.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”