Luchtfilterslang....

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Jasper

Luchtfilterslang....

Unread post by Jasper »

Beste Forumleden...

Nu het zo nu en dan wat kouder is in ons landje heeft mijn Fulfje af en toe wat behoefte aan wat warmere inlaat-lucht.
Aangezien er toen ik de auto kocht geen slang onder aan het luchtfilter zat maar los achterin lag, heb ik geen idee waar die slang heen moet voeren!
Aan het uiteinde van de slang zit een pijpje die schuin afloopt met 2 bevestigings-gaten eraan.
Nu is mijn vraag waar ik dat pijjpe aan moet monteren.

Is er iemand die dat haarfijn weet uit teleggen, of sterker nog: heeft er iemand een detail-foto van dat pijpje? (ongetwijfeld ergens bij het uitlaat-spruitstuk.)

Verder rijd de auto prima in het soms wat koude weer van de afgelopen weken!
Ik heb er zelfs mee in die mist van nieuwjaarsnacht mee gereden; 1 meter zicht maximaal!
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik maar hoopte dat het achterop komende verkeer mij tijdig zou zien met die kleine achterlichtje's.....
Oja, meteen mijn volgende vraag dan maar even...
Is het nou ook verplicht om een mist-achterlicht te monteren??

Enne..... ik rijd over de weg. ;-) Dit vind ik iets meer belevend klinken als dat wanneer de weg onder je doorgaat.
Als ik in een hedendaagse auto rijd heb ik meer het idee dat de weg onder me door zoeft, de beleving van het autorijden is dan gewoon veeeeeel minder!

Betse wensen allemaal nog en veel plezier,

Jasper.
Huib Geurink

Re: Luchtfilterslang....

Unread post by Huib Geurink »

Dat schoorsteentje kun je op het spruitstukschroeven met de achterste 2 bouten van het spruitstuk. Die moet je er dus even uithalen en dan terug er in draaien met de flens van het schoorsteentje er tussen.
Jasper

Unread post by Jasper »

Ha die Huib,

Heel erg bedankt weer.
Ik ga er morgen meteen mee aan de slag. ;-)
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Enne... Dat mistlicht acter is verplicht voor auto's van na 1994. Dus...
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”