Raspaarden en werkpaarden

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bob Mesman

Re: Raspaarden en werkpaarden

Unread post by Bob Mesman »

Toen ik vorig jaar in Zweden zat ben ik de Zweedse auto's erg gaan waarderen, tot op het punt dat ik mezelf nog nét in bedwang kon houden om voor minder dan 1000 euro een Amazon te kopen, die technisch goed was, maar aan de buitenkant helemaal dof, met beginnende roest.
Zweden zien auto's anders dan Italianen. Bij hun draait alles om de familie, dus er moet heel veel ruimte in zijn, zodat alle spullen meekunnen. Daarnaast zijn de afstanden groot en is het land dunbevolkt. De auto moet het dus blijven doen, hard rijden houden ze niet van, duurzaamheid is belangrijk. Ook en vooral in de winter, want als er dan niet op tijd een medeweggebruiker komt vries je dood als je autopech hebt. De auto moet tegen een stootje kunnen, want naast dat hij gebruikt wordt als gereedschap, loopt er nogal wat wild over de weg, en als je dat raakt ben je zuur. En tot slot zijn ze wars van status of bravoure. Dat leidt bijna automatisch tot het soort auto's dat ze bouwen.
Inmiddels zijn Amazons wel een beetje uit het straatbeeld verdwenen, maar het is nog niet echt moeilijk er één te vinden, maar het stikt van de Volvo's en Saabs uit de jaren 80. Voor de meeste types kun je zelfs onderdelen kopen bij de pomp, en dan niet alleen ruitenwissertjes ofzo, echt prachtig!
Terwijl mijn Delta langzaam onder mijn kont vandaan begon te roesten, reden al die ouwe bakken nog gewoon rond. Weliswaar met een beetje roest aan de randjes, maar dat plaatwerk is zó dik, daar lijden ze niks van.
Pepijn

Re: Van ruilen komt huilen?

Unread post by Pepijn »

Vast een fout Alfaatje (met achterwielaandrijving, zonder 2e versnelling, maar wel met lichtmetalen vellegies).

P
Joop

Unread post by Joop »

Neeeee......hij is wel wit......
maar duits.. ....nee dat gaat me toch te ver....

Joop
Joop

Unread post by Joop »

Bart toch....waar is je verbeelding gebleven.....

Joop
Joop

Unread post by Joop »

Neee.......heb er wel aan gedacht...maar da's nog net ff andere koek....

Joop
Joop

Unread post by Joop »

Bob...een sprinter..zie ik er uit dat ik in zoiets zou willen rijden?

Joop
Joop

Unread post by Joop »

Tja.....heb een hele mooie 33 1.7 8valve staan 5e eigenaar (iedere eigenaar is bekend enne boekjes erbij)
moet alleen blokje reviseren, overigens zoek ik nog wel mooie nette velgen.
Oh ja de SW 1.7 is weg......naar een nieuw baasje.

Joop
Joop

Unread post by Joop »

Tja.....je hebt iets mooi's gemist op die zaterdag nu bijna 2 weken geleden.....
had je er een proefritje mee kunnen maken....was je waarschijnlijk verkocht :-)
enne je panda kan je inruilen is geen probleem....is tenslotte ook italiaans!
Ja..... het was dus een brok italiaanse schoonheid die ik bij me had voor een
weekendje..
Wit....snel ....4 cylinder turbo met 220pk's en als leukste speeltje met 4-wiel aandrijving
gaat er al een belletje rinkelen...sticker's met Martini 6........
Yep een echte INTEGRALE......Dat was m'n speeltje.....
Denk dat ik hem toch maar niet ruil voor mijn HFje.....

Gr,
Joop
Claire

Unread post by Claire »

Ahaa, dat is dus de droom van Joop.... Een echte intergrale.
Nou Joop, tis geen Fulviaatje, dus je hebt de goede beslissing genomen. Van ruilen, komt huilen;-)
Mocht je die droom nog eens een keer een weekendje tot je beschikking hebben, dan ga ik graag een proefritje mee maken.

groetjes,
Claire
Joop

Unread post by Joop »

Dat laat ik je wel weten als ik hem een weekendje heb...
Heb overigens gisteren een Fulvia pagina gemaakt op
hyves gemaakt.

Gr, Joop
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”