Geen vonk beta spider
Geen vonk beta spider
Wie helpt me veder heb al een nieuwe bobine en condesator geplaats heb overal spanning maar geen vonk op de bougie of zou het nu toch de verdelerkap zijn motor geeft nu geen enkele reactie om ook maar enigzins even te gaan lopen
Re: Geen vonk beta spider
test 1
Pak een reserve bougie en steek die in een van de bougiekabels
Laat een helper starten trewijl je de bougie tegen de massa aanlegt
Kijk of hij vonkt
Herhaal evt bij andere bougie
Ik ga er van uit dat hij niet vonkt anders had je de mail niet geschreven
test 2
Trek de kabel van de bobine naar de verdeelkap los bij de verdeelkap
Steek er weer een reserve bougie in
Vonkt hij nu wel dan zit de fout in de verdeelkap, koolstift, scheur in rotor of evt scheur in kap
vonkt hij nog niet dan zit de fout waarschijnlijk in het laagspanningsdeel
Test echter voor de zekerheid ook nog een keer door een van de bougiekables rechtstreeks op de bobine aan te sluiten en weer aan te sluiten op een losse bougie, weet je zeker dat het niet je bobine kabel was
Test 3
Je hebt geen vonk gekregen, je moet dus aannemen dat het hoogspanningsdeel OK is maar het laagspanningsdeel niet functioneert
Pak een twaalf volt proeflampje en sluit dat aan tussen de laagspannings + van de bobine en de massa
Zet het contact aan
Als het lampje niet brandt krijgt de bobine geen voeding, fout zit tussen contactslot en de bobine +
herhaal de test op de achterkant van het contactslot, kan ook het contactslot zelf zijn
Herhaal de test nogmaals op de ingaande kant van het contactslot, kan ook de verbinding tussen accu en conatctslot zijn, maar dan branden je lampen ook niet, doen die het wel dan krijgt het contactslot spanning
Test 4
Heb je wel spanning op bobine +
sluit het proeflampje aan tussen Bobine - en massa en laat helper weer starten
Lampje blijft branden
-Breuk in draad tussen bobine - en de contactpuntjes
-Contactpuntjes gaan niet dicht
Lampje blijft uit
-Contactpuntjes gaan niet open
-kortsluiting bij de contactpuntjes, isolatie van de puntjes niet goed gemonteerd
-draadje in de verdeler maakt kortsluiting
Lampje knippert
Nu is het pas echt een raadsel want hij zou het moeten doen
Pak een reserve bougie en steek die in een van de bougiekabels
Laat een helper starten trewijl je de bougie tegen de massa aanlegt
Kijk of hij vonkt
Herhaal evt bij andere bougie
Ik ga er van uit dat hij niet vonkt anders had je de mail niet geschreven
test 2
Trek de kabel van de bobine naar de verdeelkap los bij de verdeelkap
Steek er weer een reserve bougie in
Vonkt hij nu wel dan zit de fout in de verdeelkap, koolstift, scheur in rotor of evt scheur in kap
vonkt hij nog niet dan zit de fout waarschijnlijk in het laagspanningsdeel
Test echter voor de zekerheid ook nog een keer door een van de bougiekables rechtstreeks op de bobine aan te sluiten en weer aan te sluiten op een losse bougie, weet je zeker dat het niet je bobine kabel was
Test 3
Je hebt geen vonk gekregen, je moet dus aannemen dat het hoogspanningsdeel OK is maar het laagspanningsdeel niet functioneert
Pak een twaalf volt proeflampje en sluit dat aan tussen de laagspannings + van de bobine en de massa
Zet het contact aan
Als het lampje niet brandt krijgt de bobine geen voeding, fout zit tussen contactslot en de bobine +
herhaal de test op de achterkant van het contactslot, kan ook het contactslot zelf zijn
Herhaal de test nogmaals op de ingaande kant van het contactslot, kan ook de verbinding tussen accu en conatctslot zijn, maar dan branden je lampen ook niet, doen die het wel dan krijgt het contactslot spanning
Test 4
Heb je wel spanning op bobine +
sluit het proeflampje aan tussen Bobine - en massa en laat helper weer starten
Lampje blijft branden
-Breuk in draad tussen bobine - en de contactpuntjes
-Contactpuntjes gaan niet dicht
Lampje blijft uit
-Contactpuntjes gaan niet open
-kortsluiting bij de contactpuntjes, isolatie van de puntjes niet goed gemonteerd
-draadje in de verdeler maakt kortsluiting
Lampje knippert
Nu is het pas echt een raadsel want hij zou het moeten doen
Ik had laatst een set puntjes die van fabriekswege een bescherminingslaagje hadden meegekregen. Ze gingen keurig open en dicht maar maakten geen contact. Even schoonmaken..... en hij startte direkt. Mijn fulvia dan.
Walter
Walter
Robert
Ik had ooit bij mijn eerste Lancia (Beta coupé) het zelfde voor. Net voor ik hem in de fik wou steken kwam mijn neefje op het lumineuze idee een NIEUWE massakabel tussen motor en chassis te leggen.
Vroem en weg!
succes
Ik had ooit bij mijn eerste Lancia (Beta coupé) het zelfde voor. Net voor ik hem in de fik wou steken kwam mijn neefje op het lumineuze idee een NIEUWE massakabel tussen motor en chassis te leggen.
Vroem en weg!
succes