nieuwe aanschaf lancia fulvia 318 650 1.3 s2 zagato

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
xander

Re: nieuwe aanschaf lancia fulvia 818 650 1.3 s2 zagato

Unread post by xander »

De beste manier is dus subframe er af halen en de ophangpunten van het subframe controleren of ze goed en degelijk vast zitten

En de binnendorpel bekijken door de buitendorpel er voor weg te halen en waneer nodig deze te vervangen
Zijn er nog meer punten waar dan meteen op gelet moet worden ,oa met het subframe er af halen , en de buitendoprel verwijderen ?
Bart Verbeek

de ophangpunten 'Doosjes' van het subframe

Unread post by Bart Verbeek »

Heb maandag een aantal kiekjes getrokken van de zagato.

Meerbepaald de oorzaak van veel fulvia-leed: de 'doosjes
en het resultaat: de schuine naad die open scheurt, knikkende spatborden enz enz enz tot hij op de sloop beland.

Hopelijk zal het verhelderend zijn voor een aantal.

Bij mij zijn de 'doosjes' nog stevig, maar ze zullen toch nog van naderbij bekeken worden. De vorige eigenaar deed buiten de jaarlijkse olieverversing ook een jaarlijks bitak-beurt. Voordeel is wel dat er mooi 'nieuw' plaatwerk tevoorschijn komt onder de dikke peklaag. Voor de cijferaars: met een houtbeiteltje, plamuurspatel en een 250gr hamertje duurt het 4u voor de helft van de binnenkant spatbord aan de voorkant kaal is. Dus reken dik 8u voor 1 binnenkant. (4 spatborden + de hele onderkant+ de moeilijke hoekjes en kantjes.....)

swat, fotookes in 'mijnalbum':

http://www.mijnalbum.nl/Album-ZHDZWV7A- ... ancia.html

De berlina met open hartje staat er ook bij.

groetjes.

Bart
Frank

Re: de ophangpunten 'Doosjes' van het subframe

Unread post by Frank »

Hallo Bart,

Zoals jij verteld ben ik ook aan het prutsen geweest, een tijdrovende klus. Vanwege de slechte verlichting heb ik een 500 W bouwlamp gepakt. Naast het feit dat ik kon zien waar ik bezig was, smolt door de warmteafgifte het oude bitak als sneeuw voor de zon! Een plamuurmes pakken; de oude vieze dikke laag was snel weg; roterende staalborstel op de boormachine; doek met wasbenzine. Het resultaat: glanzend blank staal in minder dan de helft van de tijd.

Groet,
Frank
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Hmmmm,
dat gaan we maandag eens proberen dan!
het zou zowat methode elvendertig worden dan!
Voorlopig kom ik telkens terug op onze pa zijn lievelingshoutbeitelkes. Merci pa!
-wordt vervolgd-
;-)
Huib

Unread post by Huib »

Ik denk dat je straks zomaar pa z'n lievelingszoontje niet meer bent.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”