nieuwe aanschaf lancia fulvia 318 650 1.3 s2 zagato

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
xander spoelstra

nieuwe aanschaf lancia fulvia 318 650 1.3 s2 zagato

Unread post by xander spoelstra »

Na aanschaf van men nieuwste speelgoed ben ik op het internet gaan zoeken en kwam ik dit mooie forum tegen
Het gaat hier om een zwarte gekleurde fulvia die er qua plaatwerk nog redelijk goed uitziet
Alleen de bodemplaten zijn verrot door een lekkend voorraam
Voorderest is ze helemaal compleet en heb ik er nog een reserve blok bij en nieuwe voorwielophanging

Deze week gaan we kijken op de brug wat er allemaal aan mankeerd en zal ik men weg proberen te vinden waar ik onderdelen kan halen
Ik zal proberen vandeweek ook even een paar fotos neer te zetten.

Ik zal hier vast nog terug komen met vragen.

xander
Ramon

Re: nieuwe aanschaf lancia fulvia 318 650 1.3 s2 zagato

Unread post by Ramon »

welkom! ben benieuwd
Ron

Unread post by Ron »

Het is in ieder geval een mooi forum, waarbij op technisch vlak hele interessante items besproken worden.

Welkom.
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Ja welkom. Ben benieuwd naar de foto's!
Trouwens: je hebt bij deze een heel jaar de tijd om hem in orde te maken, kun je mee met het weekend volgend jaar. (Is afgelopen weekend geweest)
Bart Verbeek

Re: nieuwe aanschaf lancia fulvia 818 650 1.3 s2 zagato

Unread post by Bart Verbeek »

Xander

Welkom op dit geweldige forum. Ik kan je zo al vertellen, je zal het hier errug naar je zin hebben.

Natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop!!! Je type is een 818 650 ipv 318, maar dat is miereneukerij natuurlijk. Mooie wagen, maar eentje met werk blijkbaar? Als je het goed doet ben je er een paar jaar mee bezig maar daarna ook een paar jaar van de roest verlost!
Ik ben zelf bezig met de restauratie van een 818 650 en moet zeggen: nieuw plaatwerk is praktisch onbestaande, specifiek Zagato-spul moeilijk vindbaar maar technisch is alles ruim voor handen!

Heb je vragen: probeer eerst de zoekfunctie van het fulvia-deel; je zal al veel vinden. Moest er dan nog iets niet duidelijk zijn, smijt het op het forum.
Op de hoofdpagina staan ergens Q&A over de Fulvia, dat is ook heel verhelderend. Wat ook een aanrader is zijn de werkplaatshandboeken op CD-rom die aangeboden worden op de hoofdpagina.

Ach ja en de rest: snel verder werken, dan kan je er snel van genieten!!!! En genieten zal het zeker zijn!!!

Bart
xander

Unread post by xander »

Bedankt voor julie reacties
Het plaatwerk valt heel erg mee
vandaag is zij op de brug gekomen en we zijn overal met de klopper langs geweest om roest te vinden
Er voorste deel van de bodem moet vervangen worden en 1 of 2 slechte plekken bij de zijruiten maar dat is alles zelfs de onder in de deuren zit geen roest en de zijdorpels zijn zo hard als het maar kan
De remmen zitten los en we kunnen de motor nog draaien
Dit gaat allemaal wel helemaal uitelkaar maar daar hebben we gelukkig alle mogelijkheden voor omdat we hiervoor een garage hebben gehad en alles megenomen waaronder de brug

Nu hebben we een metaalfabriek waar we alle moglelijkheden hebben om plaatdelen te maken

Fotos volgen nog
Door de enthousiasme vergeten

xander
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Zo, dat is nog eens een solide uitgangspositie... Gaat helemaal goed komen volgens mij. Sponsor Martin Willems (linkje bovenaan de pagina) kan nog aan veel techniek-onderdelen komen. Huib (site-eigenaar) is een kei in het evt. perfect draaiend krijgen van - tja - welk mechanisch deel dan ook.
xander

Unread post by xander »

Bedankt voor de reactie
Ik ben geduldig het hele forum aan het uitspitten

Hier de fotos van de fulvia en op de laatste fotos staat onze andere lancia dit is een aprilia die in opbouwende vase is

http://www.mijnalbum.nl/Album=RZECUNSW

ik ga ook even proberen hier een foto neer te zetten maar weet niet zekers als me het lukt

Image

xander
Jorn

Unread post by Jorn »

Xander,

Belangrijk bij de zagato is dat de neus tegen de rest van de body is gelast. Dit is gedaan met twee naden die als een opstaande rand tegen elkaar gepuntlast zijn. Deze laten me de tijd vaak los, waardoor de neus wat kan bewegen tov de rest van de carros - met name voelbaar bij optrekken. De naad zit in de achterzijde van de voorste wielkasten aan de binnenzijde. Kijk of deze naad goed dicht zit, of hier en daar open, zo ja gelijk meenemen (verklikker is evt barstjes in de lak onderaan de raamstijlen voor - indien dat het geval is, is het profiel vrijwel zeker niet meer goed).

Auto ziet er goed uit op het eerste gezicht, origineel NL? (heb zelf lang gezocht en uiteindelijk vorig jaar in Duitsland gekocht maar deze zegt me niets hoewel ik er veel gezien heb in Nederland)

Met groet,
Jorn
Jan

Unread post by Jan »

Ik ben bang dat mijn Zagato aan dit euvel lijdt. Al een tijd hoor ik de carrosserie piepen en kraken bij de A-stijl als ik over een slechte weg rij, en ik heb nooit de oorzaak kunnen vinden. Bovendien zit er een barstje in de lak onder de voorruit.
Het is mij alleen niet duidelijk welke naden bedoeld worden, ik zie wel wat opstaande randen in de wielkast, maar dat lijken mij niet de naden waarmee de neus aan de rest van de carrosserie vast zit.
Jan
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”