startproblemen Fulvia coupe 2e serie

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Thomas

startproblemen Fulvia coupe 2e serie

Unread post by Thomas »

Mijn Lancia fulvia 1972 heeft veel startproblemen.
Het lijkt wel of er geen genoeg benzine komt.
Met een aantal startaccu's en veel choke en pompen met gaspedaal start de auto bijna, maar zonder slepen gaat het niet
Aanslepen gaat nog wel, hoewel dat ook steeds moeilijker wordt.
Nadat hij eenmaal loopt, start de auto wel, maar de volgende dag niet meer.
Benzine tank is vervangen, de oude tank vol met troep. De benzine die eruit kwam was zwart.
Volgens mij zijn er een aantal mogelijkheden.
De benzine leidingen zijn verstopt.
De benzine pomp doet het niet goed
Startmotor strekt te veel stroom, zodat er te weinig stroom overblijftn voor ontsteking
bougies?? Misschien andere hetere bougies gebruiken??
Ontsteking/rotor en contactpunten zijn nieuw.

Wie of wie kan mij in deze chaos wat sturen??
Groeten Thomas
Huib

Re: startproblemen Fulvia coupe 2e serie

Unread post by Huib »

Wat je zegt, een veelheid aan mogelijke oorzaken. Misschien zelfs wel van alles een beetje. De meeste voorkomende oorzaak van slecht starten zijn slechte of slecht afgestelde kontaktpunten. Of condensator / bobine / bougiekabels.
Maar als ik het verhaal van de oude tank met troep lees lijkt het me een goed plan om eerst de benzine aanvoer te controleren en zo nodig in orde te maken. De benzineleiding maakt een paar gemene bochten. Daar kan ie goed verstopt zijn geraakt. Zeker als er van die vellen in zitten van sommige soorten MLV (Benzine met loodvervanger). Vooral de zwitserse MLV was berucht.

Er kan vuil onder de klepjes van de benzinepomp zitten waardoor ze niet meer sluiten en de pomp dus niet of nauwelijks meer pompt. Of het vuil kan in de carburateurs gekomen zijn. Misschien zit er wel ergens een filter uit het zicht (onder de carbs, bij de tank) wat bijna verstopt is.
koos

Re: startproblemen Fulvia coupe 2e serie

Unread post by koos »

Het kan zijn dat de startmotor veel stroom wegtrekt ,ik heb dit ook gehad zij het in mindere mate.
na demontage bleek dat de lagers van het anker naar èèn zijde uitgesleten waren en daardoor liep het anker aan ,na vervangen van de lagers fluit hij weer rond en start ook vlot .

vorig jaar een berlina gekocht ,deze had het zelfde probleem.
gr Koos
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”