welke kleur hebben deze HF's?

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
jaap

welke kleur hebben deze HF's?

Unread post by jaap »

Binnenkort gaat mijn 1e serie rallye S naar de spuiter voor een kleurtje. Ben er nog niet helemaal uit wat het wordt. Twijfel tussen lichtblauw en oranje/rood. Vindt Rosso San Siro erg mooi, maar dat is een Zagato kleur. Giallo HF is ook net niet wat ik zoek (sorry Marco), hoewel i.c.m. een zwarte motorkap ....

Op de site van Anrea Lorenzoni staan een aantal hele mooie HF's. Wie weet wat de kleuren zijn?

http://www.fulviahf.it/galleriafotografica1600.htm

1. Galleria 18, onderste rij, 2e links: een hele vroege HF, maar welke kleur?
2 t/m 5. Galeria 34, bovenste rij, 2e t/m 5e van links. Durft iemand met zekerheid te zeggen welke kleuren?

Ik zie in ieder geval 2 kleuren blauw en een kleur oranje/rood die dicht tegen de rosso siro aan zit. Is het de Italiaanse zon of ben ik toch kleurenblind! Test je kleurenkennis.

Gr,
Jaap
Bert Ewalds

Re: welke kleur hebben deze HF's?

Unread post by Bert Ewalds »

Dit zijn de blauwe kleuren die je in de Lancia documentaties voor de HF kunt terugvinden
Heb niet naar de plaatjes gekeken, maar wellicht helpt het toch

Lechler nr Naam Lancia Code HF types
8073 Azzuro HF Coupé Rallye 1,6HF(S1), Coupé Rallye 1,6HF(S2)
8076 Azzurro alleen strepen HF
63 Bleu Jamaica 3191 1968 metaal Coupé Rallye 1,6HF(S1), Sport Zagato
1332 Bleu Lancia 3184 1968 Coupé Rallye 1,6HF(S2), Coupé 1,3S (S3),
jaap

Unread post by jaap »

Bert,

Bedankt voor het toesturen vd kleurenlijst. Op de foto's zie je o.a. 2 HF's in 2 verschillende kleuren lichtblauw, n.l echt lichtblauw (mijn 1ste posting) en felle kleur lichtblauw. (mijn 2e posting) Van die laatste kan ik me voorstellen dat dat azzurro HF is. Maar wat is die andere dan? En er is ook een foto van een HF in oranjerood die ik niet kan thuis brengen. Voordat ik proefstukjes laat spuiten wil ik een beetje een idee hebben. Enig idee?

Gr,

Jaap
Lucas

Unread post by Lucas »

Jaap,

Ergens op deze site staat ook wel een nuttige kleurenkaart! De oranjerode kleur die je beschrijft voor de Rallye 1.6HF is Rossa Corsa met in huidige kleurnummers de code 75. De rode kleur die je veel ziet op de Rallye 1.6HF en de 1600 HF is ook Rossa Corsa , maar dan met huidig kleurnummer 123.

Gr,

Lucas
jaap

Unread post by jaap »

Lucas,

Klopt. Is alleen heel lastig te zien. Wat al een hele hulp zou zijn is een serie betrouwbare foto's van auto's met vermelding van de kleurnaam en code. Het is effe een werkje. Zou ook een leuke kwis zijn.

Gr,

Jaap
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

Heb even gezocht
Galleria 18 heeft bij mij maar twee regels foto's en op de tweede regel vindt ik geen blauwe terug
ben ik nu gek?

bert
jaap

Unread post by jaap »

Bert,

Niet gek. Ik ben onduidelijk. De ene kleur blauw vind je op
http://www.fulviahf.it/galleriafotografica1600.htm
Galeria 34, bovenste rij.
En de andere op het Italiaanse forum:
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... t=3432&v=f
Mooie foto's. De vraag is of dit in beide gevallen Azzurro HF is.
En zo ja welke foto dan het meest lijkt?
Sorry voor het misverstand,

Gr,

Jaap
Marco

Unread post by Marco »

Jaap,

Qua originaliteit misstaat een matzwarte koets met gele motorkap ook niet ........
Succes met je queeste!

Groeten,
Marco
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”