Hallo sleutelaars onder ons,
Kan iemand mij vertellen hoe ik de buitenste homokineet van de steekas af kan krijgen?
Het betreft hier een steekas van een S2 1600; homokineten van het eerste type. Het lijkt alsof er een dun, stalen hulsje zit tussen de as en de binnenste ring van de homokineet.
Zit hier een truc of is het een kwestie van de as in de bankschroef en een harde mep tegen die binnenste ring van de homokineet?
Fulvia's zitten erg leep in elkaar en ik behoor liever niet tot de categorie die, uit onkunde of desinteresse, de boel vernaggelt omdat ze niet weten hoe het moet of het juiste gereedschap niet hebben. Liever even vragen...
Bart
homokineet demonteren
Re: homokineet demonteren
Inderdaad, de as in de bankschroef (een met flink massa) en dan met soepele pols de homo masseren met een vuisthamer van 2 kg. NIET op de binnenste ring meppen. Die kan er niet tegen. De homo iets naar de kant van de hamer kantelen zodat je op het huis slaat. De soepele pols en de juiste toepassing van impuls, daar gaat het om.
Even er voor staan. Je voelt even hoe het is om je "Master of the universe" te voelen. En dan huppa met de 2 kilo vuist. Soepeltjes, beheerst en met liefde.
Bij montage doe je het hulsje om het klemveertje.
Even er voor staan. Je voelt even hoe het is om je "Master of the universe" te voelen. En dan huppa met de 2 kilo vuist. Soepeltjes, beheerst en met liefde.
Bij montage doe je het hulsje om het klemveertje.
Huib,
OK, bedankt. Ik bedacht opeens dat er weleens een slimmigheidje in het hulsje zou kunnen zitten wat ik nog niet wist. Genoeg impuls creeeren lukt wel!
Zoals de Engelsen zeggen: All problems can be solved with a decent hammer...
Bart
OK, bedankt. Ik bedacht opeens dat er weleens een slimmigheidje in het hulsje zou kunnen zitten wat ik nog niet wist. Genoeg impuls creeeren lukt wel!
Zoals de Engelsen zeggen: All problems can be solved with a decent hammer...
Bart
Engelsen hebben mooi uitdrukkingen. Zo rijden ze het hele jaar met open auto onder het motto: "There is no bad weather, only unsuitable clothing".
Zie http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... =527&t=527
Gaat ook over een hamer. Die allerlaatste posting. Dat is echte engelse humor.
Zie http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... =527&t=527
Gaat ook over een hamer. Die allerlaatste posting. Dat is echte engelse humor.
Ja, ik kan me dat herinneren. Overigens, die suggestie om de auto een beetje op te krikken met de krik onder de dopsleutel, die was van mij. Vreemd genoeg heeft het 1600 carter een grotere diameter aftap, een zeskant dop en het ding staat ook niet meer zo irritant scheef onder het carter. Voortschrijdend inzicht?
Bart
Bart