Achteras HF serie 1 en 2 vraagje....

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Joop

Achteras HF serie 1 en 2 vraagje....

Unread post by Joop »

Beste,

Wie kan mij vertellen of er verschil is in achterassen voor de HFen en dan wel de
1.6 variant.(dus 1 en 2e serie motor)
en wat zou dan het nummer moeten zijn van de achteras......ik heb nl een HF carrosserie
(helaas is beschadigd en wordt op dit moment uit elkaar gehaald) maar daar zit een
aschteras onder met nummer 818.120.....
Ook vraag ik me af of het nut heeft een achter as met negatief camber onder de auto te hebben.
je hebt het tenslotte al op de voorwielen.....

Ik hoor het wel van jullie,
Groeten
Joop

Ps de HF was een lege huls dus .......niks aan onderdelen......
Hans

Re: Achteras HF serie 1 en 2 vraagje....

Unread post by Hans »

Joop:
Dash met 220 km. teller, oliedrukmeter, olie-tempmeter, toerenteller, stoelen, achterbank, complete verlichting. Noem jij dat een lege huls? :-))
Tip: in de verstralers zitten 100 watt pitjes en in het dim/groot zitten Blue-vision lampen.
Joop

Unread post by Joop »

Hans

Ik heb in Italie een beschadigde HF body gekocht, ongeveer 1 maand geleden en deze auto zit
links achter in elkaar en dient voor mij als donor auto voor het overige plaatwerk.
Deze wordt nu gestript, en dat is waar de vraag over gaat er zit nl een achteras onder waarvan
de vorige eigenaar tegen mij vertelde dat het een HF achteras is en dat kan ik nergens terug
vinden vandaar mijn vraag.
Jouw auto is zeker geen lege huls. en wordt binnenkort gestript.

Gr, Joop
koos

Unread post by koos »

Joop
als je nu onder je eigen hf kijkt wat daar op de as staat ,dan weet je het ,onder de mijne [1.3s] staat dus
818-630 wat ook het type van de auto is.
Heb ook even wat nagezocht maar werd niet veel wijzer.

heb nog geen antwoord op mijn mail gehad !
Joop

Unread post by Joop »

Hoi Koos,
dat is nu juist het probleem daar staat niets meer.......en onder de HF welke alleen een body was met linksachter zware schade zit een as met nummer 818.120...... en deze zou vlg verkoper van een HF moeten zijn...

Gr, Joop
Ps. ik zal je morgenavond ff antwoorden....
ga nu slaapies doen want moet er direct al weer vroeg uit......
Lucas

Unread post by Lucas »

Oei, oei Joop!! HF's worden niet meer vaak gesloopt. Zijn ze inmiddels veel te duur voor. Zelfs 2e series!!

De achteras van een 1e serie heeft negatief camber (2e serie niet) en is genummerd met 818540.

Gr,

Lucas
Joop

Unread post by Joop »

Hoi Lucas,
Bedankt voor je antwoordt, weer wat wijzer en ja ook van sloop ijzer (oa Flavia Coupe 1968 org. nederlands en HF Coupe body restant......)
HF ligt al in 3 delen...dak en front en achterzijde zijn al van elkaar gescheiden.....
Body had zat links achter helemaal in elkaar en mist aan rechterzijde klein deel van haar spatscherm maar is verder nog redelijk goed voor donor plaatwerk........tja ook HF moeten er aan geloven zeker deze want was
zonder papieren.......en miste toch wel e.ea. ander om nog voor HF door te gaan.....

Gr, Joop
oh waar is dan 818.120 van...dit stond op achteras......
Lucas Geheniau

Unread post by Lucas Geheniau »

818.000 is 1C 818.100 is 2C 181.130 is Coupe S1 1216CC

818.120 zit tussen de 2C en de eerste Coupe, maar is zover ik weet niet gebruikt.
Je zou dus eens goed moeten kijken op de as of je het nummer goed gelezen hebt.

Lucas uit Knegsel
Joop

Unread post by Joop »

Hoi Lucas,

Zal ik zeker doen, en succes as zaterdag ivm de rit met Huib samen.
en ik zal je wel laten weten wat er staat...

Gr, Joop
1600hf

Unread post by 1600hf »

Heeft ie aluminium koppen, Joop?
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”