Luchtbellen in benzine

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Anton Deja

Luchtbellen in benzine

Unread post by Anton Deja »

Hi ,

Vorige week prutelde mij fulvia Zafato tegen en wilde niet echt vooruit .
Toen ik de motorkap opentrok zag ik direct door de benzine darm dat er heel veel lucht werd meegezogen . Om zeker te zijn dat de pomp nog goed werkte heb ik een externe bezine toevoer geplaatst en het probleem was voorbij .
De darm achteraan die de benzineleiding verbind met de tank heb ik vernieuwd en ook alle darmen die voor en achter de pomp zitten .
Nog steeds krijg ik massa's lucht zonder een benzinelek te hebben .

Iemand een tip of uitleg ?

Bedankt bij voorbaat

Anton.
Huib

Re: Luchtbellen in benzine

Unread post by Huib »

Vorige week heb ik in Tina, m'n 67 coupe, nog een nieuwe tank geplaatst. In de oude kwamen de laatste 6 liter er niet uit omdat er een gat zat in de aanzuigbuis.

Zoiets kan bij jou ook aan de hand zijn, en gaatje in de aanzuigbuis. Als de tank helemaal vol is zou je er geen last van moeten hebben.
Anton Deja

Bedankt voor de tip , ik ga direct tanken !!!!!!

Hoeveel maximaal verlies van volume ( liters ) krijg ik als die aanzuigbuis een gaatje heeft ?

Groeten

Anton
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Anton

Inhoud tank = 38L

het buisje gaat op 1/3 de tank in

dus grofweg 12.5l in het slechtste geval waar je niet aan kan.

groetjes

Bart
Anton Deja

Oei , oei , oei , oei , oei !!!! Das veel !!!!

Andere tank steken ? Of andere tips ? Miljaar Das niet leuk !!!
Huib

Unread post by Huib »

Hangt er helemaal van af op welke hoogte het gaatje zit, Vanaf de aansluiting van de slang loopt de buis horizontaal (dus vlak onder de bovenkant) naar het midden en daar buigt hij verticaal naar beneden. De aanzuigopening zit net boven de aftap dop.

Als je geen nieuwe tank hebt en / of behandelde is het aan te bevelen een jerrycan met bezine bij je te hebben. Die buizen breken wel eens spontaan af. Je valt dan zonder benzine hoewel de meter in de tank nog ruim voldoende aanwijst
Joop

Unread post by Joop »

Heb nog wel een gestraalde en gecoate tank (buitenzijde).

Joop
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”