1e serie stuurwiel

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
David

1e serie stuurwiel

Unread post by David »

Geachte heren,

Na vorige week een toertocht van 1100 kilometer probleemloos te hebben afgelegd (hebben alle reparaties toch nog nut gehad) en enkele weken ervoor op de zandvoortse clubspecial te hebben gereden, blijkt de fulvia toch wel betrouwbaar te worden cq zijn. Ding rijdt perfect. (nog wel enkele dingen te doen)

Nu richt mijn blik zich langzaam ook weer naar het esthetische. Graag wil ik dan ook kijken of ik het (lelijke doch orginele) zwart plastiken stuurwiel kan vervangen door een mooier exemplaar. Nu kan ik wellicht een 1e serie stuurwiel kopen, zo'n houten apparaat.
Kan deze probleemloos op een 3e serie gezet worden, of moet ik hier allerlei extra verloopstukken voor plaatsen?

Groeten
David
lucas

Re: 1e serie stuurwiel

Unread post by lucas »

S1 stuurwielen passen niet op een S2/3, de vertanding op de as is niet hetzelfde.
Een stuur van een Lancia 2000 Coupe (of Berlina) past wel op de S2/3 Fulvia, en is heel mooi.

Groets

Lucas Geheniau
Jasper

Unread post by Jasper »

Je kunt ook gewoo het mooie houten stuurwiel van n 2e serie op een 3e serie plaatsen.
Dit gaat zonder problemen.

Succes,

Jasper.
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Dat mooie houten stuurwiel van een tweede serie is van plastic. Of je moet een houten stuur hebben, maar dat is dan niet origineel.
David

Unread post by David »

Dan wordt het dus het houten-look maar plastic wiel. Heeft er iemand zo'n wiel liggen tegen een redelijke prijs?

Groeten,
David
Hans

Unread post by Hans »

David,

Hout-look plastic stuurwiel S2 heb ik wel liggen, maar wel met redelijke gebruikssporen, beetje kale plekken hier en daar. Ik weet niet of je dat wil. Zelf heb ik juist weer een leren sportstuur, stuurt lekkerder.
Ook te koop trouwens.
Laat het maar weten.

Gr, Hans
Hans

Unread post by Hans »

David en ik vragen zich af wat een redelijke prijs is voor zo'n stuurtje.
Iemand een idee? Huib?

Gr. Hans
flip

Unread post by flip »

esthetische of niet. ik heb na een tijdje een houten stuur(dat ik overigens niet verkoop) in mijn 3e serie gehad te hebben het originele stuur weer gemonteerd. bevalt goed en het is zoals de auto in die tijd geleverd werd. ik vind het erg bij de 3e serie horen, een houten stuur voor een 1e serie en een plastic houten stuur voor de 2e serie.

ik probeer de auto zo echt mogelijk te houden.

groeten,

flip
Huib

Unread post by Huib »

Ik heb geen idee.
johan de meester

Unread post by johan de meester »

IK heb 4 jaar terug in Brugge 250 euro betaald (bij een oud dealer van Lancia) wel compleet met zelfs het koolstiftje van de toeter (en barst :-( ) nu dat vind ik nog steeds veel geld. Maar ja ik wou persee géén zwart plastiek en vond gewoon geen ander 'houten' van de 2 serie...... dus heb ik betaald.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”