wiellager fulvia 2e serie

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Jasper

wiellager fulvia 2e serie

Unread post by Jasper »

Hallo allemaal,

Het is na een klein ritje vandaag nu dus echt gedaan met het lager links voor.
Meteen t ketelpakkie maar aangetrokken en aan de gang gegaan met demonteren.

Nu heb ik de remklauw eraf en ook de centrale moer maar kom nu even niet verder.
Ik zie dat de aadrijfas al los is van de schijf maar krijg de schijf zelf niet van de auto af.
Is hier een truukje voor?
Ik wil de boel natuurlijk niet beschadigen door er met een hamer op te gaan meppen ;-)

Spoedige reactie's gewenst.
Eventueel kun je me ook bellen (ik zit nog in de schuur tot 6 uur) op: 06-17136568.

Heeft er iemand van jullie nog een lager over met een moer??

Ik ga er vanuit dat ook dit weer prima zal gaan lukken dus wacht met spanning de reactie's af.
Alvast bedankt,

Jasper.
Giancarlo

Re: wiellager fulvia 2e serie

Unread post by Giancarlo »

Ik heb gister ook nog zitten kijken hoe ik de schijf van de as af kreeg, maar ik ben er niet uitgekomen..
Jasper

Unread post by Jasper »

Haha, ik bel morgen martin wel even.
Laat ik je nog wel even weten dan.
Hans

Unread post by Hans »

Ik vraag me ook al af hoe je bij het lager kan komen.
Ben een Fulvia aan het strippen, de remmen zijn verkocht, maar hoe kom ik erbij, speciaal greedschap ??
Joop

Unread post by Joop »

Tja dat is lastig hoe moet ik jullie nu uitleggen.
Je moet met soort van beugelklem nemen en dan beide uiteinde over het midden van remschijf klemmen(de centrale pen in het midden plaatsen)
en dan zorgen dat je met de centrale moer precies op de aandrijfas komt , daarzet je een moer op en dan ga je langzaam draaien en zorg dat hij recht blijft zitten en zo trak je heb dan langzaam er af. , Poeli trekker bedoel ik dus maar dan wel een grote.

Succes,
en anders bel je maar ff op 06-18293073 (heb er de laatste tijd wel een paar verwijderd....)
Joop
Jasper

Unread post by Jasper »

Aha!
Dus hij zit er gewoon strak opgeklemd Joop?
Dan maak ik zelf wel even n poelietrekker die op de wielbouten past met in het midden een draadeind ;-)
Dan dus maar rustig draaien en zien wat er gebeurd..
Bedankt!
koos

Unread post by koos »

Maak van die poulietrekker een slagtrekker dan kun je de naaf en de schijf er uit trekken zo doe ik het ,
ik heb meer problemen met de moer die het lager opsluit,die krijg ik met geen mogelijkheid los.
Als je de as naar binnen gaat drukken komen krachten op onderdelen die het niet kunnen gebruiken.
Joop

Unread post by Joop »

Dat kan wel maar je moet zorgen dat de aandrijf as in lijn bljift......

Gr, Joop
Marco

Unread post by Marco »

Geen ruzie maken jongens!
lucas

Unread post by lucas »

Vind ik ook, ga maar eens wat doen.
Voor het verwisselen van een wiellager staat 160 minuten als normtijd in de prontuario, en jullie zijn nu al een dag of drie aan het rommelen.

;-)
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”