De Carbon schokbrekers voor Fulvia / S1 Flavia

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib Geurink

Re: De Carbon schokbrekers voor Fulvia / S1 Flavia

Unread post by Huib Geurink »

Afbreken van de ogen zal dezelfde oorzaak hebben. Wat ik bedoelde was het afscheuren van de bevestiging van de carosserie bij de Koni's door teveel demping op de expansieslag.
Flip Smorenburg

Unread post by Flip Smorenburg »

Huib,

bij deze wil ik graag twee sets de Carbon schokbrekers bij je reserveren, tevens zou ik ook de olie voor in het stuurhuis willen bestellen. Als het kan kom ik alles zo snel als het uitkomt ophalen.

Groeten,

Flip Smorenburg.
Rotterdam

PS

Ik zal me aan al de forum lezers en schrijvers bij deze voorstellen.

Ik ben sinds elf jaar trotse bezitter van een 2de serie coupe, die ook al weer een tijd totaal gedemonteerd staat te wachten op restauratie.
Verder ben ik ook in het bezit van een 3de serie coupe. Deze auto is bijna klaar om weer in gebruik genomen te worden. De auto heb ik in 2001 aangeschaft. Na een half jaar wilde ik wat plekjes gaan behandelen. Ik heb toen maar besloten om het maar meteen goed aan te pakken. De auto geheel gedemonteerd, laten stralen, zelf laswerk verricht (spatbordrandjes, dorpels+ achterliggend plaatwerk, gedeeltelijk bodemplaten, achterpaneel en nog wat andere kleine plaatdelen), laten nastralen als voorbereiding van schopperen en twee componenten epoxieprimer, strakmaken met hulp van iemand, laten spuiten(azzurro portofino metallic) en montage. Momenteel moet ik nog het subframe verder inelkaar zetten en motor monteren, de remleidingen monteren en starten om haar naar het keuringsstation te brengen.

Heb ik mezelf even uitvoerig voorgesteld bij deze en ik zie er naar uit om weer lekker te kunnen rondrijden in mijn fulvia.
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Ik leg de schokbrekers klaar. Levertijd voor een nieuwe order is 6 maanden plus het risico dat De Carbon ze op een goed moment helemaal niet meer wil maken. De stuurhuis olie heb ik altijd met een paar dagen. Die leg ik dan ook niet apart. Niet te lang wachten want ten eerste heb ik het geld nodig en ten tweede krijg ik spontaan een aanval van epilepsie plus uitslag als ik maar denk aan administratie.

Dapper van je om het maar "meteen goed aan te pakken". Ik ben er ook achter dat het de enige juiste manier is na ruim 30 jaar als je er tenminste veel mee rijdt. Roest anders gewoon onder je %^&* weg en kun je hem na 4 of 5 jaar weggooien.

Als Tina, m'n lichtblauwe 1967 rallye 1.3 klaar is, komt Jet, m'n 1976 S3 coupe aan de beurt. Ik hoop dat er nog wat staal over is als de straler er mee klaar is. Schopperen is denk ik wel een must voor S2 en S3. Met de S1's van voor de Fiat tijd kun je denk ik wel volstaan met enkel 2K epoxy.

Ik zie dat je in Rotterdam woont. Ik weet niet of je het al eerder ter sprake gekomen Marconiplein van vroeger kent. Was toen een ruine met gaten, bulten en kinderkoppen. Een stuk pittiger dan de testbaan van Koni in Oud Beijerland. M'n eerste auto, een Fiat 1100 met zelfmoorddeuren is er aan z'n einde gekomen. Midden op het Marconiplein gingen de voorwielen spagaat. Met Lancia's op De Carbon of Bilstein schokbrekers nooit last gehad.

Ik zou ook de veren naar ome Leen brengen. Voor ca 100 a 110 euro (per auto, niet per veren pakket) maakt ie er weer nieuwe en geharde veren van. Het verschil is fenominaal. Met een Fulvia op nieuwe veren en de Carbon schokbrekers heb je een auto met een wegligging, comfort en handling waar geen moderne auto tegen op kan. Paar weken terug reed ik in een hagelnieuwe Mini Cooper (24 km op de teller toen ik er in stapte, 74km toen ik er uit stapte). Dat is een dweil vergeleken met een Fulvia die in orde is.

Ik heb pas op de auto van Peter nieuwe veren en De Carbons gemonteerd. Peter woont ook in Rotterdam. Misschien kun je een stukje in zijn koepeke rijden.

Huib, Breda
constantthomkins

Unread post by constantthomkins »

Ik ben een stukje nederlandse auto geschiedenis aan het restaureren waarvan zelfs de makers,volvo/daf in borne vergeten waren dat ze dat gemaakt hadden nl een volvo 343 Rally Sport nummer 5 uit een serie van 100,die allemaal buiten nederland zijn verkocht.Daar zitten shocks onder waarvan ik zelf dacht dat het om bilsteins ging maar iemand attendeerde me erop dat het de carbons zijn,had ik nog nooit van gehoord.Hoe aan nieuwe shocks te komen, ik heb wel de nummers van volvo uit die tijd maar denk dat dat niet erg helpen zal, please help,groet c.thomkins 071 5761287
Huib

Unread post by Huib »

Bilstein had indertijd de rechten gekocht om het patent van De Carbon te gebruiken. Ik denk dus dat het wel juist is dat er Bilsteins onder zaten maar dan gemaakt volgens het principe van De Carbon. Ook de meeste sport uitvoeringen die onder Lancia zaten kwamen van Bilstein (volgens principe De Carbon). Het was als ik me goed herinner gewoon makkelijker om de sport uitvoering van Bilstein te bekomen dan van De Carbon
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”