Een korte vraag
Ik heb mijn radiateur uit de auto gehad, tezamen met de dynamo. Het viel mij op dat je de V-snaar niet los kan maken zonden zonder de radiateur te demonteren. hij past niet tussen de krukaspoelie en het koelblok door. Is dit normaal? Bij het weer monteren van het gebeuren is het me ook niet gelukt om meer afstand te creeeren tussen het koelblok en de poelie. Met andere woorden, een v-snaar wisselen kan pas als het koelblok eruit is.
Het is een 3e serie fulvia coupe. Is dit normaal?
Groeten,
David
afstand tussen krukaspoelie en radiateur
Re: afstand tussen krukaspoelie en radiateur
Zou moeten gaan met de radiator er in. Bij de een wat makkelijker, bij de ander wat moeilijker maar het gaat.
Ok,
Wellicht is de bevestiging van de radiateur niet correct meer. Hij zit op rubber bussen, welke op het subframe liggen. Door die rubber bussen gaat een stalen bus, welke door het subframe loopt. Onder het subframe komt er dan weer een rubber bus. Door de stalen bus gaat een lange bout, welke de echte bevestiging vormt.
De stalen bussen zorgen ervoor dat er maar bar weinig stelruimte is, maar als ik die zou weglaten dan kan het koelblok in theorie natuurlijk ook de andere kant op schuiven, richting de poelie dus. Dat moeten we niet hebben.
Iemand een ander idee? Ik kan een extra gat boren in het bevestigingspunt van de radiateur, zodat ik zelf voor stelruimte zorg ( = een nieuw gat, welke de radiateur verder van de poelie plaatst)
De ruimte tussen poelie en koelblok is nu een milimetertje of 3 a 4. Vindt ik zelf wel erg weinig, zeker als de motor ook nog eens een keer goed op en neer zou gaan.
Dank
Wellicht is de bevestiging van de radiateur niet correct meer. Hij zit op rubber bussen, welke op het subframe liggen. Door die rubber bussen gaat een stalen bus, welke door het subframe loopt. Onder het subframe komt er dan weer een rubber bus. Door de stalen bus gaat een lange bout, welke de echte bevestiging vormt.
De stalen bussen zorgen ervoor dat er maar bar weinig stelruimte is, maar als ik die zou weglaten dan kan het koelblok in theorie natuurlijk ook de andere kant op schuiven, richting de poelie dus. Dat moeten we niet hebben.
Iemand een ander idee? Ik kan een extra gat boren in het bevestigingspunt van de radiateur, zodat ik zelf voor stelruimte zorg ( = een nieuw gat, welke de radiateur verder van de poelie plaatst)
De ruimte tussen poelie en koelblok is nu een milimetertje of 3 a 4. Vindt ik zelf wel erg weinig, zeker als de motor ook nog eens een keer goed op en neer zou gaan.
Dank
Bij mijn serie2 zagato kan ik moeiteloos wisselen van V-riempje. Bij mij serie2 berlina is het ramp o ramp. Dan moet zowat de hele meuk er uit: Radiator; luchtfilterhuis; alternator,... Bij de coupeekes zou ik het niet weten.