Tijdens het passiveren van mijn Fulvia heb ik vandaag de koplamen en grille verwijderd om hierachter goed te kunnen werken.
Nu is de series drie bij mijn weten uitgerust met een geheel zwarte grille en lampenartij. Echter, nu het er allemaal naast ligt, heb ik natuurlijk de kans om dit eventueel naar chroom om te zetten. Maar het moet wel orgineel blijven. Weet iemand of de series drie ook met chromen grille en lampenpartij werd geleverd?
En zo ja, heeft iemand toevallig nog dergelijke onderdelen liggen.
En als ze inderdaad alleen maar met zwart werden gelverd, wellicht kan ik dan van iemand een zwarte grille overnemen, want die van mij ziet er niet meer uit.
Grille en lampenpartij series 3
Re: Grille en lampenpartij series 3
Serie 3 is naar mijn idee nooit af fabriek met chroom geleverd. Je ziet ze wel rijden maar dat is naderhand gemonteerd.
Chroom op plastic blijft niet lang zitten. Goede gebruikte zullen er dan niet zijn. Mocht je nieuwe (repro's) overwegen dan zijn die peperduur en daarvan gaat het chroom helemaal snel af.
Ik zou hier praktische overwegingen de doorslag laten geven en gewoon zwart houden.
Chroom op plastic blijft niet lang zitten. Goede gebruikte zullen er dan niet zijn. Mocht je nieuwe (repro's) overwegen dan zijn die peperduur en daarvan gaat het chroom helemaal snel af.
Ik zou hier praktische overwegingen de doorslag laten geven en gewoon zwart houden.
Of met chroomspray (verf) spuiten. Het ziet er niet helemaal uit als chroom, maar vanwege het gespikkelde oppervlak van de koplampringen zie je dit niet goed. Het lijkt op (heel) licht verweerd chroom, wat in mijn geval goed uitkwam, omdat de rest van het chroom ook niet in nieuwstaat is. Het spul zit er nu al twee jaar op, en blijft goed zitten. Mijn koplampringen waren zwart, maar mijn grill was verchroomd plastic, wat er na al die jaren niet meer uitzag. Nu vind ik het zelf mooi, daar gaat het mij meer om dan om originaliteit. Origineel is leuk, maar je moet er zelf in rijden, en zo lang je niks onherstelbaar verandert vind ik het acceptabel.
Als je wilt kan ik je een foto mailen van het resultaat.
Als je wilt kan ik je een foto mailen van het resultaat.
David,
op mijn Flavia zijn verkeerde koplampgrillen gemonteerd; gelukkig heb ik de juiste bekomen. Volgens 'kenners' zou het om Fulvia grillen gaan: kenmerkend zijn 14 horizontale lijnen boven en onder en 2 bevestigingspunten in het midden, boven en onder.Ze zijn in redelijke staat.
Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel.
groet,
Gunther
op mijn Flavia zijn verkeerde koplampgrillen gemonteerd; gelukkig heb ik de juiste bekomen. Volgens 'kenners' zou het om Fulvia grillen gaan: kenmerkend zijn 14 horizontale lijnen boven en onder en 2 bevestigingspunten in het midden, boven en onder.Ze zijn in redelijke staat.
Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel.
groet,
Gunther
David,
Een 'zoet' schuurpapiertje over je ringen of grill (schuursponsje is ook goed) en goed dof maken, daarna spuitbusje zijdeglas (€ 10,00) en je bent klaar.
Blijft minstens een jaar zitten als je niet teveel in de winter rijdt........
Niet al te moeilijk doen dus!
Groet,
Marco
Een 'zoet' schuurpapiertje over je ringen of grill (schuursponsje is ook goed) en goed dof maken, daarna spuitbusje zijdeglas (€ 10,00) en je bent klaar.
Blijft minstens een jaar zitten als je niet teveel in de winter rijdt........
Niet al te moeilijk doen dus!
Groet,
Marco
Dank jullie wel voor de info. Ga eens kijken of het inderdaad eventueel gaat lukken om de grille weer op te frissen. Volgende vraag heeft hier eigenlijk mee te maken. De chromen koplampringen die de daadwerkelijke lampen op hun plek houden zien er al minstens even slecht uit. Loont het de moeite deze te laten verchromen? Of zijn vervangingsringen goekoop en makkelijk te krijgen. (kan ik mij niet voorstellen)
Je moet het zo voorstellen dat ik mezelf tot doel heb gesteld om in elk geval alles wat ik van de auto haal en weer terug zet in goede staat te brengen, tegen redelijke kosten natuurlijk. Hoeft niet nieuw natuurlijk, maar wel goed zodat ik er geen omkijken meer naar heb.
In dit geval dus de koplampen etc. Zo komt de auto langzaam in zeer goede staat terug.
Overigens, na lang lobbien mag de auto inmiddels gewoon binnen staan. Een pak van mijn hart in elk geval.
Groeten,
David
Je moet het zo voorstellen dat ik mezelf tot doel heb gesteld om in elk geval alles wat ik van de auto haal en weer terug zet in goede staat te brengen, tegen redelijke kosten natuurlijk. Hoeft niet nieuw natuurlijk, maar wel goed zodat ik er geen omkijken meer naar heb.
In dit geval dus de koplampen etc. Zo komt de auto langzaam in zeer goede staat terug.
Overigens, na lang lobbien mag de auto inmiddels gewoon binnen staan. Een pak van mijn hart in elk geval.
Groeten,
David