Hoera door de APK

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
R Linssen

Hoera door de APK

Unread post by R Linssen »

Vandaag de grote dag, de APK.
Gelukkig ging het in een keer goed, direct goedgekeurd.
Opmerking was wel dat de CO uitstoot behoorlijk hoog was nl. 9 in plaats van de waarde 2,3. Mijn geluk echter het feit dat men deze waardes pas meeneemt vanaf het bouwjaar 1974.

Deze waarde is tevens een punt van aandacht. Heb destijds de carbs synchroon afgesteld en heb daarna met colourtunebougies de optimale verbranding afgesteld. Principe heel simpel. De bougie is doorzichtig en je kan in de verbrandingsruimte kijken bij lopende motor. De luchtmengselschroef zodanig afstellen dat er een blauwe verbranding plaats vind in plaats van een gele verbranding.
Resultaat echter een te rijk mengsel.
Wil het te rijke mengsel toch omlaag brengen in verband met het benzineverbruik. Na stilstand ruikt de wagen ook behoorlijk naar benzine, of is dit normaal bij de oudere auto's?
Zal dan de komende twee resterende avonden me daar mee bezighouden. Als er iemand nog suggesties heeft hoe het op een snellere manier kan, hoor ik dit graag. Heb destijds de carbs afgesteld zonder er mee proef te rijden. Is nu wel mogelijk. De auto rijdt overigens goed tot zeer goed. Je krijgt echt het ralley-gevoel. Loop alleen stationaire wat hoogtoerig. (plus-minus 1300 toeren)
Maar ja daarvoor is het een oldtimer en een sleutelobject.

In ieder geval tot a.s. zaterdag.

Groeten Ron.
Bob Mesman

Re: Hoera door de APK

Unread post by Bob Mesman »

Gefeliciteerd!!! Tot zaterdag!
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Driewerf hoera!

Het afstellen is misschien toch wel nuttig.

Tot zaterdag. (we hebben trouwens de kaap van 20 wagens overschreden.)
Henk Broekhuijsen

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Ron, van harte, toch maar mooi op tijd alles klaar gekregen, je enthousiasme van de laatste maanden sleutelen werkt inspirerend, tot zaterdag, Henk
P.S. er moet altijd iets te sleutelen c.q aftestellen blijven
Henk Broekhuijsen

Re: 20 Lancia's

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Bart, regel je nog de Gendarmerie, voor en achter......wat een stoet
Ron

Unread post by Ron »

Heeft ook veel bloed zweet en tranen gekost. Op een gegeven moment ben ik ook een overeenkomst aangegaan met mijn vrouw, daar ik anders bijna elke avond in de garage was.

Maar ja ze is nog niet geheel af. En wat te sleutelen blijv je altijd houden.

Tot a.s. zaterdag.
Marco

Unread post by Marco »

Ron,

Krijgen we nog details van die overeenkomst? Wellicht nuttig voor andere Lancidioten.......

Groet,
Marco
R Linssen

Unread post by R Linssen »

Ja dat zijn van die geheime overeenkomsten, je kent ze wel !?
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”