Remleidingen Fulvia
Remleidingen Fulvia
Ik haalde van morgen het stukje remleiding naar links achter van mijn Fulvia, omdat die vernieuwd moest worden. (klein plat geknepen)
Tot mijn verbazing was het staal, nadere inspectie leerde me dat naar beide achterwielen dus staal zat gemonteerd en dat naar de voorwielen koper is gebruikt.
Ik zit dus nu met 2 vragen:
Wat is standaard op een Fulvia C. serie 2 en is het wel goed om in een systeem 2 soorten metaal te gebruiken ?
Tot mijn verbazing was het staal, nadere inspectie leerde me dat naar beide achterwielen dus staal zat gemonteerd en dat naar de voorwielen koper is gebruikt.
Ik zit dus nu met 2 vragen:
Wat is standaard op een Fulvia C. serie 2 en is het wel goed om in een systeem 2 soorten metaal te gebruiken ?
Re: Remleidingen Fulvia
Koper is niet standaard zover ik weet, ze zijn dan al eens vernieuwd.
De originele leidingen waren van best goed staal.
Nieuwe remleidingen worden vaak van koper gemaakt. Dat is inferieur. Het koper wordt bros. Je kunt beter cunifer gebruiken. Cunifer is een legering van koper, nikkel en ijzer. Het roest niet en wordt ook niet bros. Op boorplatforms wordt het standaard gebruikt voor leidingen.
Twee verschillende materialen is geen probleem.
Nieuwe remleidingen worden vaak van koper gemaakt. Dat is inferieur. Het koper wordt bros. Je kunt beter cunifer gebruiken. Cunifer is een legering van koper, nikkel en ijzer. Het roest niet en wordt ook niet bros. Op boorplatforms wordt het standaard gebruikt voor leidingen.
Twee verschillende materialen is geen probleem.
Bedankt Huib voor de informatie, tzt dan maar de voorstukken ook maar eens vervangen dan.
En Flip, ja dat vermoed ik wel, vorig jaar met de SLS hadden we toch wat teveel bagage bij ons en ik vermoed dat toen door de uitlaat de leiding tegen de as is aangedrukt met doorveren.
En Flip, ja dat vermoed ik wel, vorig jaar met de SLS hadden we toch wat teveel bagage bij ons en ik vermoed dat toen door de uitlaat de leiding tegen de as is aangedrukt met doorveren.
Zou toch niet moeten kunnen dat de uitlaat de remleiding plat slaat, noch met veel barang noch met weinig.
Maar het gebeurt toch wel veel. Ik denk dat de bocht in de uitlaat niet op de juiste plek zit. Een oplossing is om ter plekke de remleiding aan de voorkant van de as te laten lopen. Als je langs komt maken we een nieuwe remleiding op maat, van cunifer.
Maar het gebeurt toch wel veel. Ik denk dat de bocht in de uitlaat niet op de juiste plek zit. Een oplossing is om ter plekke de remleiding aan de voorkant van de as te laten lopen. Als je langs komt maken we een nieuwe remleiding op maat, van cunifer.
Jezus, sorry Huib, nooit aan gedacht dat jij dat zou maken.
Ik heb de leiding vanmiddag weggebracht naar een ander.
Volgende keer bel ik eerst naar jou, moet me nog even over de schande van een Fulvia met niet matching nummers heenzetten, maar dat gaat wel lukken.
Zit hier gewoon al maanden te lezen en te posten en gaat dan gewoon naar een ander, shame me
Ik heb de leiding vanmiddag weggebracht naar een ander.
Volgende keer bel ik eerst naar jou, moet me nog even over de schande van een Fulvia met niet matching nummers heenzetten, maar dat gaat wel lukken.
Zit hier gewoon al maanden te lezen en te posten en gaat dan gewoon naar een ander, shame me

Een Fulvia heeft toch nooit matching numbers? Of ga je ervan uit dat ze toentertijd in Italië bijhielden welk blok in welke carrosserie gehangen werd?
Ik heb een enorm vertrouwen in mensen, zelfs in Italianen. 
Ik bedoel meer dat ik een 1300 serie 2 body heb met een 1600 motor en korte bak met het dogleg schakel
patroon.
Dus ik gebruikte met matching numbers niet de juiste uitdrukking.

Ik bedoel meer dat ik een 1300 serie 2 body heb met een 1600 motor en korte bak met het dogleg schakel
patroon.
Dus ik gebruikte met matching numbers niet de juiste uitdrukking.
Korte bak en dogleg patroon lijkt mij een onmogelijke kombinatie. Alle 5 bakken zijn dogleg, maar ze zijn ook allemaal lang.........???????????????????