Versnellingsbak vraag
Versnellingsbak vraag
Beste,
Wie kan er mij vertellen wat het verschil is ivm ingeslagen serie nummer tussen 1e serie 4-bak
en 5-bak voor 1e serie 1600HF.
Voor de duidelijk heid ik wil dus graag weten wat het nummer is wat er op zo'n bak moet staan?
Alvast bedankt voor moeite.
Joop Stevens
Wie kan er mij vertellen wat het verschil is ivm ingeslagen serie nummer tussen 1e serie 4-bak
en 5-bak voor 1e serie 1600HF.
Voor de duidelijk heid ik wil dus graag weten wat het nummer is wat er op zo'n bak moet staan?
Alvast bedankt voor moeite.
Joop Stevens
Re: Versnellingsbak vraag
Joop, een 1600 S1 heeft geen 4 bak maar een 5 bak. De eerste paar honderd exemplaren hadden een 4 bak met een soort 'piggyback' 5de er achter. Later kregen ze een volledig als 5 bak ontworpen huis. Vrijwel gelijk aan S2. De eerste 4+1 bakken zijn fragieler, zeer zeldzaam en dus duur. De latere 5 bakken zijn beter. Op een S1 5 bak zou 818.540 moeten staan. Dit geeft aan dat het een differentieel 10:37 zou moeten hebben. De S2 1600 bakken hebben de gewone coupe 11:43 overbrenging maar wel de 'close ratio verhoudingen. De grotere wielen maken de hogere snelheid hier.
Beste William,
Je hebt gelijk dat was een foute vraag, maar waar het mij om gaat is wat is het type nummer van de versnellings bak? is dat dan automatisch dezelfde code als de motor????
Gr, Joop
Je hebt gelijk dat was een foute vraag, maar waar het mij om gaat is wat is het type nummer van de versnellings bak? is dat dan automatisch dezelfde code als de motor????
Gr, Joop
In het geval van een 818.540 zal er 818.540 staan. En bij een SII staat er dan 818.740. Als je het serienummer bedoeld is dat nooit hetzelfde nummer. Zelfs bij een type als de 1600 waarbij de motor en bak niet voor andere types zijn gebruikt was het maar welk serienummer bak ze van de plank haalden.
Hoi William,
Het gaat mij om het type nummer, want serie nummer's met elkaar matchen lijkt mij redelijk lastig.
wat overigens wel beter zou zijn want dan weet je of jouw auto matching numer's is.
Gr, Joop
Het gaat mij om het type nummer, want serie nummer's met elkaar matchen lijkt mij redelijk lastig.
wat overigens wel beter zou zijn want dan weet je of jouw auto matching numer's is.
Gr, Joop
Joop,
In het S1 onderdelenboek staat voor zowel de "piggy back" als de geintegreerde versie, als orgine nummer
818.540
Dat klopt ook, omdat ze bij de Fanalone ook als eerste gebruikt zijn.
Ze zijn standaard geleverd als 10/37 Als sport optie was ook 11/43 leverbaar.
Makkelijk zo'n onderdelenboek!
http://www.viva-lancia.com/fulvia/qanda ... via-cd.php
De S1-1 CD
De S2-1 CD
Het voordeel van ook het S2 boek hebben is dat je aan het orgine nummer vaak kunt zien of S2 materiaal ook bruikbaar is voor de S1
Groets
Lucas
In het S1 onderdelenboek staat voor zowel de "piggy back" als de geintegreerde versie, als orgine nummer
818.540
Dat klopt ook, omdat ze bij de Fanalone ook als eerste gebruikt zijn.
Ze zijn standaard geleverd als 10/37 Als sport optie was ook 11/43 leverbaar.
Makkelijk zo'n onderdelenboek!
http://www.viva-lancia.com/fulvia/qanda ... via-cd.php
De S1-1 CD
De S2-1 CD
Het voordeel van ook het S2 boek hebben is dat je aan het orgine nummer vaak kunt zien of S2 materiaal ook bruikbaar is voor de S1
Groets
Lucas
Hoi Lucas, en William,
Beide bedankt voor de info en Giorgio ook, maar naar nu blijkt is het gewoon een 4-bak., wat ik wel weer vreemd vindt. daar hij gekoppeld was aan een 818.302 motorblok....
Joop
Beide bedankt voor de info en Giorgio ook, maar naar nu blijkt is het gewoon een 4-bak., wat ik wel weer vreemd vindt. daar hij gekoppeld was aan een 818.302 motorblok....
Joop
Een 818.302 blok kan ook een serie 1 1300 zijn als in een ralley1,3 of berlina GTE zat. Vroege serie 2 berlinas (818.302) hadden ook nog een 4 bak maar met een 'remote' shift omdat er al een grotere tunnel in zat.
Zit er op die motor op de kop een aansluiting voor een toerenteller kabel?
Wat voor steunen zitten er voor de dynamo?
Wat voor steunen zitten er voor de dynamo?
Die vraag stel je aan mij Huib?
Moet je ff komen kijken in mijn box daar staat het blok.
Joop
Moet je ff komen kijken in mijn box daar staat het blok.
Joop