Tips voor aankoop 1600 HF/ Zagato gevraagd

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Jorn van Beckhoven

Tips voor aankoop 1600 HF/ Zagato gevraagd

Unread post by Jorn van Beckhoven »

Hallo,

Ik ga komend weekend naar een Coupe 1600 HF en een Sport 1600 Zagato kijken. Zijn er mensen die nog specifieke tips hebben - met name ten behoeve van de Sport 1600 Zagato. Ik heb inmiddels meerdere Sport 1300 Zagato's en ken de slechte plekken daarvan maar weet niet precies wat de verschillen naar de Sport 1600 Zagato zijn waar op te letten is.

Alvast bedankt!
Jorn
Joop

Re: Tips voor aankoop 1600 HF/ Zagato gevraagd

Unread post by Joop »

Als het goed is de Sport Zagato 1600 carroserrie van ijzer....dus als die 1300 Zagato dat ook was denk ik dat het metaal probleem wel het zelfde zal zijn.
Technisch weet ik dat het heel belangrijk is om naar de nummer's te kijken of het wel een echte is... maar ik denk dat ik je daar niet op hoef te wijzen.

Succes met bekijken
en laat effe horen wat het was..

Gr,
Joop
Carlo

Unread post by Carlo »

Is de kogel door de kerk Jorn?
(Misschien overbodige info maar toch) Let vooral op de bevestiging van het subframe achter de voorwielen, dit is een belangrijk punt. Is het hier niet geheel proper, laat hem staan, of een pittige restauratie zit in het verschiet.
Misschien kun je Michiel zover krijgen dat hij even met je meegaat. Gaat het hier overigens om import?

Sterkte!
Carlo
erwin

Unread post by erwin »

Verschil 1600 tov 1300:

- 818.540 motor
- Deurklinken van een JZ
- Stoelen met hoofdsteunen
- Electrische ramen waren standaard op een 1600
- Striping op motorkap
Lucas

Unread post by Lucas »

En, wat is het geworden?

Gr,

Lucas
Jorn van Beckhoven

Unread post by Jorn van Beckhoven »

Ik ben zaterdagochtend vroeg in mijn Alfa gestapt (op zich al een slecht punt ik weet het) en had nog binnen 's-Gravenhage een lekke band met alleen een noodwieltje achterin - met Koninginnedag in de stad was alles dicht en op een noodwieltje naar de Euregio te rijden vond ik te ver - dus ergens komende weken wordt vervolgd!

Tips blijven van harte welkom!

Groet,
Jorn
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”