orgineel??
orgineel??
hoi,via deze weg een paar vragen.
ik heb een fulvia rallye 1.3S serie 1 uit 10-01-'70.
in deze auto zit(ten) een geperforeerd hemel,rode stoelen,klapramen(tochtraam) in de portieren,een vreemde kachel(metalen klep onder in die met een hevel bedient wordt),wel wordt deze kachel bediend met de rode en blauwe knop.
kan iemand mij vertellen wat er in hoort te zitten?
ik heb gehoord dat in deze jaren er van alles, wat er nog was,ingedrukt werd.
alles lijkt orgineel,maar ik wil graag voor zover mogelijk,zekerheid,daar ik deze auto aan het restaureren ben.
heb een eerste serie uit '66 die heeft een dicht hemel,geen klapruiten in de portieren en een (normale)andere kachel en de veel besproken beige bekleding.
voor alle duidelijkheid:beide auto's zijn orgineel donker blauw.
ik heb een fulvia rallye 1.3S serie 1 uit 10-01-'70.
in deze auto zit(ten) een geperforeerd hemel,rode stoelen,klapramen(tochtraam) in de portieren,een vreemde kachel(metalen klep onder in die met een hevel bedient wordt),wel wordt deze kachel bediend met de rode en blauwe knop.
kan iemand mij vertellen wat er in hoort te zitten?
ik heb gehoord dat in deze jaren er van alles, wat er nog was,ingedrukt werd.
alles lijkt orgineel,maar ik wil graag voor zover mogelijk,zekerheid,daar ik deze auto aan het restaureren ben.
heb een eerste serie uit '66 die heeft een dicht hemel,geen klapruiten in de portieren en een (normale)andere kachel en de veel besproken beige bekleding.
voor alle duidelijkheid:beide auto's zijn orgineel donker blauw.
Re: orgineel??
Klopt helemaal.
Met de rally 1.3 in 1967 is de kachel al veranderd. Best wel een stuk beter dan op de 1200. De klep onder (voeten) en de klep boven (voorruit) zijn met een stangetje verbonden. Samen zijn ze weer verbonden met een hendeltje onder de rode en blauwe knop.
De rally 1.3S kreeg een geperforeerde hemel en voor tochtraampjes die open konden.
Met de rally 1.3 in 1967 is de kachel al veranderd. Best wel een stuk beter dan op de 1200. De klep onder (voeten) en de klep boven (voorruit) zijn met een stangetje verbonden. Samen zijn ze weer verbonden met een hendeltje onder de rode en blauwe knop.
De rally 1.3S kreeg een geperforeerde hemel en voor tochtraampjes die open konden.
huib,bedankt voor de snelle uitleg.
is er misschien ook nog iemand die mij verder kan helpen met de kleur van het interieur?
is een rood interieur orgineel voor een serie 1 met een donker blauwe carrosserie?
ik probeer de auto in een zo orgineel mogelijke kleurstelling terug te brengen.
vast bedankt voor de reactie's
bert
is er misschien ook nog iemand die mij verder kan helpen met de kleur van het interieur?
is een rood interieur orgineel voor een serie 1 met een donker blauwe carrosserie?
ik probeer de auto in een zo orgineel mogelijke kleurstelling terug te brengen.
vast bedankt voor de reactie's
bert
ja zeker, ik heb er ook zo eentje, rood kunstleer met eengebroken witte hemel met gaatjes erin. dan moet je ook een oliekoeler hebben, een rembekrachtiger en roestvrijstalen velgranden en wieldoppen met het lancia logo erop bevestigd. Dit is exact de omschrijving van een Rallye 1,3 S 1e serie met de verschillen tenopzichte van de Rallye 1,3
hoi,heb inderdaad de losse rembekrachtiger,de wielen zijn l.m. velgen 13" still-auto.
de olie koeler is bij mij niet meer aanwezig,maar daar moet nog een oplossing voor gezocht worden.
heb wel de orginele motor,maar de koeler is er niet meer bij.
iemand toevallig een koeler? vervangend exemplaar?
iemand een idee voor het kunstleer? de standaard kleuren op de markt lijken er niet echt op.
het rode dat je kunt krijgen is wel erg "unie" rood.
bert
de olie koeler is bij mij niet meer aanwezig,maar daar moet nog een oplossing voor gezocht worden.
heb wel de orginele motor,maar de koeler is er niet meer bij.
iemand toevallig een koeler? vervangend exemplaar?
iemand een idee voor het kunstleer? de standaard kleuren op de markt lijken er niet echt op.
het rode dat je kunt krijgen is wel erg "unie" rood.
bert
Als je niet van plan bent om een Sandro Munari imitatie te doen in de bergen bij temperaturen van boven de 30 graden zou ik de oliekoeler er af laten. De bijhorende thermostaat is intussen ook 40 jaar oud. Als die open blijft staan rijd je met te koude olie zonder dat je er erg in hebt. Dat is een goed recept voor een vastloper. Als je er een monteert dan is een oliethermometer een aanrader.
Bert, ik heb eveneens een serie 1 uit '70 (volgens de papieren dan) en heb in samenspraak met Huib, na de motorrevisie, de oliekoeler er inderdaad af gelaten. Alle techniek is bij mij "gedaan" waaronder een nieuwe thermostaat. De oude liet de motor consequent zo'n 5 a 7 graden te koud blijven. Een nieuwe thermostaat is inderdaad belangrijker dan je oliekoeler! Ik heb 'm nog wel, zal heel eventueel 's denken of ik 'm kwijt wil...
Ik herken mijn (dus ook "late") 1.3S serie 1 verder volledig in de jouwe. Die is donkergroen met zeg maar "biscuit"-bruin interieur.
Ik herken mijn (dus ook "late") 1.3S serie 1 verder volledig in de jouwe. Die is donkergroen met zeg maar "biscuit"-bruin interieur.
De veel besproken beige bekleding is inmiddels in Tuk aangekomen,samen met nog een aantal onderdelen die ik goed gebruiken kan,heb ook veel verschillen ondekt tussen een berlina van 1970 en 1972 maar de carrosserie is wel gelijk .
De vulling van de stoelleuning bestaat voor een deel uit z.g. paardehaar ,is hier misschien een andere oplossing voor omdat de veerkracht er uit is?
De vulling van de stoelleuning bestaat voor een deel uit z.g. paardehaar ,is hier misschien een andere oplossing voor omdat de veerkracht er uit is?
nu ik dit zo hoor is het wellicht beter om dus de olie koeler niet te monteren.
mocht er toch nog iemand een koeler hebben ,hou ik mij aanbevolen.
heb ik tenslotte nog een vraag:zijn de deuren zonder tochtruit hetzelfde als met een tochtruit?
de deuren zonder zijn beter als die met ruit vandaar.
groeten bert
mocht er toch nog iemand een koeler hebben ,hou ik mij aanbevolen.
heb ik tenslotte nog een vraag:zijn de deuren zonder tochtruit hetzelfde als met een tochtruit?
de deuren zonder zijn beter als die met ruit vandaar.
groeten bert
Dat weet ik niet zeker.
De 2e serie deuren met opengaand tochtruitje zijn anders.
De 1ste serie 1.3S had aanvankelijk aluminium deuren en toch een opengaand ruitje terwijl die alu deuren niet anders zijn dan die van de rallye 1.3 waarbij de ruitjes niet opengaan. De vraag is dus wanneer die deuren precies zijn veranderd. Er zijn wel meer dingen waarvan ik lang gedacht heb dat die op de 2e serie pas anders waren maar die al bij de laatste 1ste series veranderd waren.
Als niemand anders het zeker weer moet je even kijken. Als er verschil is dan is dat voor de bevestiging van dat ruitje. En mogelijk het slot. Let op dat je bij het slot ook de bijhorende slotvanger gebruikt.
De 2e serie deuren met opengaand tochtruitje zijn anders.
De 1ste serie 1.3S had aanvankelijk aluminium deuren en toch een opengaand ruitje terwijl die alu deuren niet anders zijn dan die van de rallye 1.3 waarbij de ruitjes niet opengaan. De vraag is dus wanneer die deuren precies zijn veranderd. Er zijn wel meer dingen waarvan ik lang gedacht heb dat die op de 2e serie pas anders waren maar die al bij de laatste 1ste series veranderd waren.
Als niemand anders het zeker weer moet je even kijken. Als er verschil is dan is dat voor de bevestiging van dat ruitje. En mogelijk het slot. Let op dat je bij het slot ook de bijhorende slotvanger gebruikt.