Vervolg remmen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Ron Linssen

Vervolg remmen

Unread post by Ron Linssen »

Hoera !

oorzaak van het drie keer pompen totdat de rem bijna bovenaan aangrijpt gevonden.

Bleek het stangetje van de remberkrachtiger te zijn. Het stangetje aan de onderdrukzijde van de rembekrachtiger welke de plunjer van de hoofdremcilinder bediend.
De afstand tussen dit stangetje en de plunjer was te groot. Had bij het monteren van de hoofdremcilinder geen rekening gehouden met het instellen daarvan.
Gisteren dit stangetje afgesteld.
En wel zodanig dat het pedaal bij een keer indrukken nagenoeg bovenaan al op druk is en niet verder ingedrukt kan worden.
De schijven zijn dan met enige lichte weerstand rond te draaien.

Ik kan jullie verzekeren dat dit een hele opluchting is.

Maar ja zoals men zegt een met vallen en opstaan en door schade en schande wordt men wijs.

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties naar aanleiding van mijn probleem.

Groetjes en bedankt Ron Linssen.
Huib

Re: Vervolg remmen

Unread post by Huib »

Hoe zit het dan met het verhaal dat zuigers te ver terug komen?
lucas

Unread post by lucas »

Blijft ook, dat pompen met het rempedaal een hogere stand oplevert, wat niet zou moeten, het valt nu alleen minder op........

Dus??????

Groets Lucas

;-)
Ron Linssen

Unread post by Ron Linssen »

Bij het zoeken naar de oorzaak ben ik alle mogelijke oorzaken gaan overwegen. Waaronder ook het feit dat de zuigers te ver terug zouden komen. Dit daar ik na drie keer pompen pas bovenaan druk had. Door het instellen van het stangetje van de rembekrachtiger, verplaatst de plunjer van de hoofdremcilinder nu voldoende vloeistof, waardoor deze vloeistof met 1 keer trappen voldoende afstand overbrugt en de remblokken direct op de schijven doet aangrijpen.

M.a.w dat de remcilinders te ver terug kwamen was niet de oorzaak.

De cilindertjes komen nu goed terug, gezien het feit dat de schijven met lichte weestand ronddraaien. Dus dat de blokken iets aanlopen, nadat ze in eerste aanleg (dus bij het intrappen van het pedaal) voldoende druk hadden opgebouwd.

Groetjes Ron.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”