benzine toevoer

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Peter Coolsma

Re: benzine toevoer

Unread post by Peter Coolsma »

Oscar, die Hyundai-motor zat in die Aston. Of eigenlijk juist niet dus. Was een "side-joke". Is grappiger (hoewel nog steeds flauw, OK) als je weet dat bij het oude, nog zelfstandige Aston Martin elke motor GEHEEL door 1 man in elkaar gezet werd en ook werd voorzien van een bronzen plaquette met zijn naam er op. Bij motorische klachten werd die bouwer er ook persoonlijk op aangekeken.

Succes alvast met het starten!
oscar van heusden

Unread post by oscar van heusden »

dank u wel meneer P Coolsma,

morgen een afspraak met monteur die verstand heeft van alles wat 30/40 jaar oud is ( betreft auto´s bedoel ik daarmee)
ik probeer het altijd eerst even zelf,lukt het niet heb ik deze menneer
lopen zal die

groeten uit den haag

oscar van heusden
william

Unread post by william »

Achterlichten van serie 1 zijn NSU prins 4 en de voor stadslichten komen van de Fulvia berlina en zijn van echt glas. De carrello koplampen komen van de lancia bedrijfswagenserie als bv de Essagamma.
Sjoerd

Unread post by Sjoerd »

Wie zal er lopen, Oscar, die meneer of je Fulvia? Ik zie overeenkomsten tussen de mijne en de jouwe. De mijne is een 3 uit '75. En ik heb ook zo'n meneer. En toevoer-problemen heb ik ook, het duurt na een paar dagen rust soms 40 seconden voor ze genoeg sap krijgt, dat gaan we oplossen met een mooi klepje.

Op Koos kan je rekenen voor nuttig advies. Dat bewijst deze thread ten enen male. Ik daarentegen ben je man voor zinloze toevoegingen achteraf.

Peter, CX buitenspiegels zijn de door klein-serie bouwers meest gebruikte buitenspiegels ter wereld. Denk maar aan de vroege Venturi's. Ze pasten ook gemakkelijk in bijna elk design. Het zou me niet verbazen als Citroen in de jaren tachtig overeind is gebleven door de verkoop van die spiegels.

Overigens vind ik het prima dat ze onder Ford voor de V8 Vantage en de DB7 de motoren bij AM niet meer geheel door 1 man in elkaar laten zetten. Vroeger paste dat nog wel in de idee van techniek en exclusiviteit, maar in deze tijd, in concurrentie met Porsche en Ferrari, is het veel beter om meer te automatiseren. Het zal de kwaliteit, de betrouwbaarheid en AM's reputatie goed doen. En ik wil zien dat AM concurreert, winst maakt en vaker een nieuw product brengt. Anders grijpen ze straks weer naar de Ford- en Citroen onderdelen om te overleven.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”