probleem met motor fulvia coupe

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
oscar van heusden

probleem met motor fulvia coupe

Unread post by oscar van heusden »

geachte,

na het omdraaien van het contact slot gebeurt er helemaal niets.
geen enkel geluid.
mijn vraag is wat ik allemaal zelf zou kunnen controleren om dit probleem te verhelpen.
accu is nieuw en verder alle verlichting en overige onderdelen werken allemaal gewoon.
wil het eerst zelf proberen op te lossen voor ik hem naar een garage breng of mischien allemaal delen voor niets bestel.

het is een fulvia coupe 2de serie 1973

bij voorbaat dank,

oscar van heusden
den haag
Huib

Re: probleem met motor fulvia coupe

Unread post by Huib »

Je zou eerst eens kunnen kijken of het in het slot zelf zit of in de startmotor. Spanningsmeter aansluiten tussen massa en het schakeldraadje op het startrelais. Krijg je daar 12 volt als jet het kontakt om draait dan zit het in de startmotor anders in het contactslotje.
heeft ie het wel gedaan?

Unread post by heeft ie het wel gedaan? »

Zit er geen serie 1 contactslot in?
Sleutel draaien en daarna induwen.
koos

Unread post by koos »

Bij mijn fulvia blijft soms een pennetje in het contaktslot hangen daardoor geen stroom naar de startmotor.
contaktslot uit elkaar halen ,en de boel schoonmaken
oscar van heusden

Unread post by oscar van heusden »

bedankt voor het advies.
wil eerst even alle proberen voor ik het hele zaakje moet kopen.

alvast bedankt,

met vriendelijke groet,
oscar van heusden
den haag
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

Als je wel 12 volt op je startmotor aansluiting krijgt, geef dan een lichte tik met een hamer op het relais dat op de startmotor zit, die zwarte bus ter groote van een leeg wc papier rolletje
Bij de Fulvia heeft dat relais wel eens de neiging om te blijven hangen, en dan gebeurt er ook nada

Bert
Johan

Unread post by Johan »

Beste Oscar,

heb laatst precies hetzelfde gehad; na een zoektocht bleek er het verende messing plaatje in het contactslot gebroken te zijn.

Dit heb ik zeer profi verholpen door een nieuw messing plaatje vast te klemmen tussen de bestaande plaatjes; daarna het contactpuntje iets verhoogd met een ringetje et voila, rijden maar!

Grtoet,

Johan
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”