Je kunt die anti piepplaatjes eens weghalen en kijken wat er dan gebeurt.
De auto staat bij het ontluchten toch wel ingeveerd? Dwz met de wielen op de grond of bokken onder de as, niet onder de carosserie.
Is de remkrachtverdeler wel goed afgesteld?
Vervolg remmen
Re: Vervolg remmen
Indien ik de wagen opkrik en hem laat rusten op de carrosserie, dan trap ik de rem bijna tot de bodem.
De remkrachtverdeler staat goed afgesteld. Dwz met de krikken onder de as, zodat de veren belast zijn.
De rem trap ik nu tot ongeveer halverwege in. Na nog een keer indrukken komt het pedaal nog iets hoger en blijft in deze stand.
Nog niet wat het zijn moet.
De volgende stap is de voorste 4 flexibele leidingen vervangen door nieuwe en de voorste remblokjes vervangen door nieuwe. De huidige zijn eigenlijk nog goed, ik tracht echter een optimale situatie te creeren.
Wederom allen bedankt voor jullie reacties en voor het trappen op de rempedalen.
Wordt vervolgd.
De remkrachtverdeler staat goed afgesteld. Dwz met de krikken onder de as, zodat de veren belast zijn.
De rem trap ik nu tot ongeveer halverwege in. Na nog een keer indrukken komt het pedaal nog iets hoger en blijft in deze stand.
Nog niet wat het zijn moet.
De volgende stap is de voorste 4 flexibele leidingen vervangen door nieuwe en de voorste remblokjes vervangen door nieuwe. De huidige zijn eigenlijk nog goed, ik tracht echter een optimale situatie te creeren.
Wederom allen bedankt voor jullie reacties en voor het trappen op de rempedalen.
Wordt vervolgd.
Je moet eerst de remkrachtverdeler afstellen met lege auto, lege kofferbak en lege tank zoals in de concise repair shop manual staat aangegeven.
Dan moet je wel weer wat gewicht in de kofferbak leggen en zorgen dat het gewicht op de veren staat als je gaat ontluchten en de remmen wilt proberen
Dan moet je wel weer wat gewicht in de kofferbak leggen en zorgen dat het gewicht op de veren staat als je gaat ontluchten en de remmen wilt proberen
Volgens mij moet je aan de voor zijde niet de oorzaak zoeken,maar achterin daar komt ergens te veel ruimte als je het pedaal los laat.
Haal de piepplaatjes er tussen uit .
Haal de piepplaatjes er tussen uit .
Tot op heden heb ik ontlucht terwijl de auto opgekrikt stond, dus met niet ingedrukte vering en met ingedrukte vering. In de veronderstelling dat er dan open verbinding is met de achterremklauwen en dat dit geen invloed zou hebben op het hele proces van ontluchten.
De hele procedure vooraf, dus afstellen remkrachtverdeler en daarna het weer belasten van de auto, zou dat zoveel invloed hebben op de eventuele lucht nog in het systeem ?
De hele procedure vooraf, dus afstellen remkrachtverdeler en daarna het weer belasten van de auto, zou dat zoveel invloed hebben op de eventuele lucht nog in het systeem ?
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar er is zeker een reden voor dat het op een bepaalde manier in de DT staat.....
Ik sluit me bij Bob aan.
Gewoon de procedure volgen en alles goed doen zonder bochten afsnijden. Dus schijven vlakken, blokken vernieuwen, zuigers heel goed controleren, slangen vernieuwen, nieuwe (originele!)hoofdremcilinder etc etc. Je bent immers aan het restaureren en niet aan het repareren.
Aan jou dus nu de eer om uit te vinden of de procedure in de boeken staat om jou te pesten of dat het serieus bedoeld is.
Gewoon de procedure volgen en alles goed doen zonder bochten afsnijden. Dus schijven vlakken, blokken vernieuwen, zuigers heel goed controleren, slangen vernieuwen, nieuwe (originele!)hoofdremcilinder etc etc. Je bent immers aan het restaureren en niet aan het repareren.
Aan jou dus nu de eer om uit te vinden of de procedure in de boeken staat om jou te pesten of dat het serieus bedoeld is.
Het zal zeer zeker de bedoeling zijn om het zoals beschreven in het DT, te doen.
Volgende week ga ik weer verder met mijn project.
Allereerst ga ik morgen naar de Classic Show in Essen.
Misschien tref ik nog wel iemand van dit Forum.
In ieder geval wederom bedankt voor jullie info.
Groetjes Ron.
Volgende week ga ik weer verder met mijn project.
Allereerst ga ik morgen naar de Classic Show in Essen.
Misschien tref ik nog wel iemand van dit Forum.
In ieder geval wederom bedankt voor jullie info.
Groetjes Ron.