Huib
Ik had je al bericht over de oliedrukmeter van de berlina (S2): tijdens het rijden staat hij op volle schaal (70) en op ralentis staat hij op halve schaal (35).
gisteren zag ik de mogelijkheid om alles is van naderbij te bekijken:
Berlina S2:
meter: Veglia
zender: Jaeger (opschrift: 12V08361203E1 mano 6Bar)
ook even gekeken naar de Berlina 2000:
meter: Veglia
zender: Velgia (opschrift: 64.5041 1H 0%7)
Heb ook nog een zender liggen (ooit uit een Alfa gesnoept):
Elbi (opschrift: 280 003 12-24V 6Bar 0%8)
Kan ik de zender van de 2000 gebruiken of moet ik een andere halen, zo ja welke (en heb je die in voorraad?)
groentjes
Bart
Oliedrukzenders en meters (nogis)
Re: Oliedrukzenders en meters (nogis)
Komt wel meer voor een Jaeger zender op een Veglia meter. De aanwijzing is dan veel hoger dan met een Veglia zender. Tijdje geleden heb ik een testopstelling gemaakt om de zenders te controleren en eventueel te repareren en heb ik er een stel doorgemeten. Ik heb toen de gegevens niet meer echt geevalueerd maar er staat me bij dat ik het gevoel kreeg dat de Jaeger wel iets teveel aan wees maar dat de Veglia zender weer iest te weinig aan wees en dat de instrument niet eens zoveel verschilden.
En daarheen loop dus nog de verwarring dat je 6 bar, 7 bar en 8 bar zenders hebt en meters met een volle s schaal van 50 en met een schaal van 60 en met een schaal van 70. En niks is gedocumenteerd.
Het beste kun je de drie zenders eens meenemen dan meet ik ze door. Eventueel hangen we er een Veglia berlina klokkenspel aan. Je weet dan precies welke zender wat aan wijst bij welke druk. Dan kun je kiezen wat je het prettigst vindt.
Kunnen klokkijken is nog niet hetzelfde als weten hoe laat het is.
En daarheen loop dus nog de verwarring dat je 6 bar, 7 bar en 8 bar zenders hebt en meters met een volle s schaal van 50 en met een schaal van 60 en met een schaal van 70. En niks is gedocumenteerd.
Het beste kun je de drie zenders eens meenemen dan meet ik ze door. Eventueel hangen we er een Veglia berlina klokkenspel aan. Je weet dan precies welke zender wat aan wijst bij welke druk. Dan kun je kiezen wat je het prettigst vindt.
Kunnen klokkijken is nog niet hetzelfde als weten hoe laat het is.