Om de oliepomp te verwisselen kan ik de deksel demonteren waar de oliepomp en de benzinepomp op zitten. Dit is veel werk daar dan ook de radiater en de dynamo eraf moeten. Weet iemand een snellere manier, waarbij ik zo min mogelijk hoef uit te bouwen ?
Misschien de motor een beetje opkrikken waardoor er ruimte ontstaat tussen de motor en het subframe, waardoor de oliepomp vanonderuit eraf genomen kan worden.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Oliepomp verwisselen.
Re: Oliepomp verwisselen.
Het lukt met enkel de motor opkrikken.
Uit m'n hoofd gezegd hoef je alleen de twee slangen naar de radiateur los te maken. Dus wel koelwater aftappen.
Uit m'n hoofd gezegd hoef je alleen de twee slangen naar de radiateur los te maken. Dus wel koelwater aftappen.
Neem me niet kwalijk
Uiteraard moeten ook de twee motorsteunen onder de motor worden losgemaakt.
De motor schuift tijdens de operatie naar rechts. Je krijgt die twee bouten er dan niet zomaar weer terug in. Je kunt de motor weer naar het midden krijgen door de krik die achter in de koffer ligt tussen de rechter alu toren en de motor / bak te plaatsen en daarmee de motor weer naar links te duwen.
Na montage moet de onderste naad van de bak binnen 2 mm van het midden van het subframe liggen. Zie DT Fulv.04/0020 2/3
De motor schuift tijdens de operatie naar rechts. Je krijgt die twee bouten er dan niet zomaar weer terug in. Je kunt de motor weer naar het midden krijgen door de krik die achter in de koffer ligt tussen de rechter alu toren en de motor / bak te plaatsen en daarmee de motor weer naar links te duwen.
Na montage moet de onderste naad van de bak binnen 2 mm van het midden van het subframe liggen. Zie DT Fulv.04/0020 2/3